Atraktivní podívanou si užily tisíce fanoušků motorismu podél trati 42. ročníku závodů do vrchu Ecce Homo Šternberk, prestižní akci opět opanoval italský jezdec Christian Merli. Náročný program ostrých jízd několikrát přerušily havárie i defekty. Skvělý výkon ze sobotních tréninků ještě vylepšil domácí závodník Petr Trnka a v českém rekordu trati zaostal pouze za vládcem této klikaté silnice, Italem Merlim.
Ve 42. ročník Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu Ecce Homo Šternberk si absolutní prvenství připsal italský hegemon závodu Christian Merli s vozem Osella FA30, v klikatých silnicích nad Šternberkem zvítězili již po šesté.
Neděle, 4. června 2023, 06:29
Druhým mužem absolutního pořadí se stal domácí pilot Petr Trnka na voze Norma M20 FC. „Druhé místo v celkové klasifikaci je skvělý výsledek. K tomu můžeme přidat vítězství ve skupině E2-SC a především překonání českého traťového rekordu, který v loňském roce sám stanovil. Hodnota nového českého rekordu je nyní 02:44,37. Dokázal ujet i velmi rychlému Španělovi, v součtu o 0,78 sekundy,“ komentovala mluvčí šternberského podniku Milena Schärferová s tím, že Joseba Iraola Lanzagorta s vozem Nova NP01 si ze Šternberka odváží bronz. „Po včerejších tréninkových jízdách, kdy Petr v prvním tréninku jel s defektem pneumatiky a měl co dělat, aby to nezahodil, byl dnešní den úplně jiný a Petr si hodně dobře zazávodil se svými soupeři. Ne nadarmo ale patří domácí závody k těm nejtěžším. Potkalo nás o víkendu spousty věcí, jako defekt přední pneumatiky nebo běžící pes na trati proti Petrovi v 1. závodní jízdě. Věříme ale, že souboje na trati Merli, Trnka, Iraola Vás opět bavily,“ vzkázali fanouškům zástupci týmu Trnka Racing na sociálních sítích.
Pátek, 2. června 2023, 15:11
Pesimistické scénáře se nenaplnily. Nandu pampový běhající ve volné přírodě u Olomouce, má po odborném odchytu nový domov u chovatele. Nelétavému opeřenci přitom za určitých okolností hrozilo i zastřelení. Původního majitele ptáka podobného...
Zatímco sobotní tréninky se nad Šternberkem podařilo odjet takřka bez komplikací, v neděli už se program přerušoval častěji a na delší dobu. Prioritou bylo zajištění bezpečných podmínek pro závodníky. „Na trati se během dne událo několik technických poruch i nehod. Byla potřeba několikrát během závodních jízd uklízet trať od oleje, tak, aby byla naprosto bezpečná pro ostatní jezdce,“ doplnila mluvčí závodu Ecce Homo.
V Kategorii 1 se vítězem stal David Komárek, který předvedl divákům sílu a obratnost vozu McLaren F1 Evo 2019. „Překonal tak v tomto závodě i rychlého Bratschiho, který zajel velmi krásné vyrovnané časy. Komárek měl první závodní jízdu asi o dvě vteřiny lepší,“ podotkla Schärferová. Mezi historickými vozy zvítězil již poněkolikáté italský pilot Piero Lottini.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.