Zatím hlavně na sociálních sítích či reklamních poutačích podél silnic se v Olomouckém kraji odehrává kampaň před říjnovými krajskými volbami. Někteří lídři už začali objíždět města a obce, kde hovoří s místními lidmi o jejich problémech a prezentují volební programy. Ostrou fázi kampaně politické strany a hnutí plánují spustit na začátku září, některé ji kvůli pandemii koronaviru proti předešlým volbám pozmění, vyplývá z ankety ČTK.
Předvolební billboardy v Olomouckém kraji už před několika týdny nechalo instalovat hnutí ANO. Kampaň oficiálně spustí příští čtvrtek v Olomouci, dorazit by měl i premiér a předseda ANO Andrej Babiš. „Naši kandidáti se věnují setkávání s veřejností průběžně, během září bude mít kampaň zvýšenou intenzitu. Hnutí ANO v Olomouckém kraji nebude pořádat klasické volební mítinky, ale uspořádá pro širokou veřejnost na řadě míst Dny zdraví, při kterých si lidé například mohou nechat vyšetřit znaménka," řekl krajský manažer ANO Milan Passinger.
Volební kampaň postupně rozjíždí společná kandidátka Spojenci - Koalice pro Olomoucký kraj, kterou uzavřeli KDU-ČSL, TOP 09, Zelení a ProOlomouc. „Kontaktní kampaň jsme už zahájili. Druhý týden jezdím po městech a obcích Olomouckého kraje, začínáme také rozvěšovat plachty," řekl lídr kandidátky a předseda KDU-ČSL Marian Jurečka. Koalice plánuje i předvolební mítinky ve městech a obcích. Záležet bude na tom, zda se v září změní preventivní opatření v souvislosti s pandemií koronaviru.
Značná část komunikace s voliči se letos podle Jurečky kvůli pandemii koronaviru přesunula na sociální sítě. „Předpokládám, že hodně lidí s ohledem na koronavir nebude v září vyhledávat bližší kontakt s někým na ulici. Snažíme se proto tomu přizpůsobit a najít efektivní a přátelskou formu, jak s lidmi komunikovat, Jak se jich hodně ptát a říkat jim, co máme v našem programu," uvedl Jurečka.
Billboardy začne v příštích dnech instalovat i ODS. Lídr Dalibor Horák je zároveň aktivní na sociálních sítích. Na konec září pak ODS chystá velký předvolební koncert v Olomouci, jeho organizaci ještě ladí. „Lídr má k dispozici auto a postupně objíždí kraj, kde komunikuje s voliči," řekla manažerka olomoucké ODS Věra Zukalová.
ČSSD, která jde do voleb v kraji s hnutím Patrioti, načasovala těžiště své kampaně na druhou polovinu září, celorepublikově začala tento týden v pondělí. „Formu kampaně máme připravenu, jdeme nyní do takové horké fáze. Od 1. září budou nové billboardy, polepy, máme připraveny články a facebookové záležitosti. Jsme připraveni na měsíc kontaktní kampaně," řekl lídr sociálních demokratů a krajský předseda Jiří Zemánek. Dodal, že strana ustoupila od mítinků, prostředky chce využít ke kontaktní kampani.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.