Do další fáze vstoupí rekonstrukce rušné dálnice D35 mezi Křelovem a Litovlí. Stavební firma dokončila první dva úseky, celkem se při rozsáhlé opravě stavbaři zaměří na více než 12 kilometrů autostrády. Částečná uzavírka se v těchto dnech propojila i s dalším omezením u Křelova, kde probíhá napojení nové části D35. Ta má po letech ukončit komplikace u přetíženého rondelu u Globusu na okraji Olomouce.
Od závěru března pracuje stavební firma na komplexní opravě letité dálnice D35 mezi Křelovem nedaleko Olomouce a Exitem 248 u litovelské místní části Nasobůrky. „První dvě etapy, které jsou od Unčovic po Nasobůrky, máme hotové. Jde o přibližně 5,5 kilometru. Tento týden uzavíráme úsek od Křelova po Unčovice. Pracovat nyní budeme na úseku dlouhém 7,2 kilometru, hotovo bychom měli mít do první poloviny září,“ shrnul situaci stavbyvedoucí Arnold Rozehnal.
V průběhu víkendu došlo k přestavení dopravního značení, v následujících dnech se bude oblast chystat na změnu částečné uzavírky. „Jsou uzavřené rychlé pruhy, abychom předělali betonová svodidla a přejezdy, připravuje se dopravně-inženýrské opatření, aby byla zavřená polovina dálnice ve směru od Olomouce na Litovel. V pátek tedy začínáme frézovat už další etapu od Křelova po Unčovice,“ informoval stavbyvedoucí.
Od Unčovic po Nasobůrky už je položený nový povrch vozovky, rekonstrukcí prošly i hlubší vrstvy frekventované silnice, jejíž význam bude v následujících letech s dokončováním nových částí D35 narůstat. Novotou září také svodidla v přebudovaném středovém pásu. „Stará svodidla se odstranila, vykopal se středový pás, kde byla hlína. Tu nahrazujeme asfaltovým recyklátem, aby tato část dálnice byla v podstatě bezúdržbová. Nebudou zde muset pracovníci řešit v průběhu roku sekání vegetace, což vedlo k dopravním omezením, při kterých mohlo docházet i k nebezpečným situacím. Nová svodidla navíc mají zvýšený zádržný systém,“ vysvětlil stavbyvedoucí Rozehnal. Do opravy více než dvanáctikilometrového úseku investovalo ŘSD 247 milionů korun.
Pátek, 6. června 2025, 11:08
Motoristé na značně vytíženém silničním tahu mezi Olomoucí a Přerovem budou v obci Kokory nově pod dohledem automatického radaru. Zařízení zajistí kontrolu dodržování rychlosti v obydlené zóně, kterou protíná rušná silnice I. třídy.
„Stav dálnice D35 vhodný k opravě potvrdil diagnostický průzkum dodávaný externí společností, závěry diagnostiky ukázaly přítomné vady jako výtluky, vysprávky, trhliny, deformace a korozi ohrožující plynulost i bezpečnost provozu na úrovni přesahující 27 tisíc aut denně,“ upozornil před časem mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Změna vedení dopravy při další etapě prací ovlivní také provoz veřejné linkové dopravy, opravovaným úsekem jezdí dvě autobusové linky. Zastávky ale budou obsluhovány ve stávajících polohách bez omezení. „V důsledku vedení spojů objízdnou trasou může docházet k jejich zpoždění přibližně do pěti minut,“ sdělili zástupci Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje.
Částečná uzavírka více než sedmikilometrového úseku bude ve směru od Olomouce hned za dalším omezením, které se týká stavby s označením D35 Křelov – Slavonín, tedy dokončení západního obchvatu krajského města. Od Křelova až po Litovel tak pojedou motoristé po dálnici přibližně tři měsíce jedním pruhem v každém směru za snížené rychlosti.
„S uzavírkou jdeme vlastně až ke stavbě Křelov-Slavonín. Jsme těsně před nimi, někdy v půlce prázdnin pak dojde ke zprůjezdnění části nového úseku a bude se jezdit jenom v jednom pásu,“ uvedl Rozehnal.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám