Jak to bude u Křelova? Nová trasa D35 u Olomouce rozvířila diskuzi řidičů

Autoři | Foto Stanislav Heloňa

Zatímco část řidičů vítá novou úpravu dálničního obchvatu D35 u Olomouce, která odvedla dopravu z dlouhodobě přetíženého kruhového objezdu u Globusu, další motoristé se pozastavují nad řešením komunikací u Křelova. Zde se bývalý dálniční EXIT již v létě ocitl mimo trasu nové autostrády a šoféři si zvykají na pozměněné trasy.

Už v polovině prázdnin došlo částečným zprovozněním nového dálničního úseku "D35 Křelov-Slavonín, 2.etapa" k uzavření části silnice I/35, která roky přímo navazovala od kruhového objezdu u obchodní zóny na okraji Olomouce na dálnici D35 od Křelova dále k Litovli a Mohelnici. U dálničního EXITU 261 Křelov ale musejí od léta řidiči sjíždět na souběžnou silnici II. třídy a mimo dálnici pokračovat takzvaně po „staré“ k Litovli k prvnímu plnohodnotnému nájezdu u Unčovic. Obdobná je situace také v opačném směru.

VIDEO, FOTO: Zásadní část D35 u Olomouce se otevírá, odstraní letitou bolístku

Roky provizorního provozu na západním obchvatu Olomouce jsou u konce, nový úsek dálnice D35 včetně mimoúrovňové křižovatky nazvané Křelov vstupuje do plného provozu. Dopravní značení, které ještě omezuje průjezd některými částmi by mělo zmizet v...

Tento stav zůstává i po včerejším plném zprovoznění nových tří kilometrů dálnice a také EXITu 263 Olomouc-západ, který je určitou náhradou právě za zrušenou přímou trasu od rondelu u Globusu. Řešení bylo zřejmé řadu let dopředu nejen z informačních dokumentů ŘSD. „Nové napojení na dálnici D35 ve směru na Mohelnici z okružní křižovatky u Globusu přes novou mimoúrovňovou křižovatku Křelov je delší jen o 600 metrů. Navíc se výhledově se počítá s přestavbou okružní křižovatky u Globusu, s doplněním pátého ramene ve směru na Řepčín. Z okružní křižovatky u Globusu bude nadále možnost se napojit na silnici II/635, která je souběžná s dálnicí D35,“ prohlásil před časem za Ředitelství silnic a dálnic mluvčí olomouckého pracoviště Miroslav Mazal.

I po otevření nového napojení vyvolává úprava dopravní infrastruktury otázky veřejnosti. „Pořád to nechápu, jak to mohli udělat. Snad by bylo možné udělat napojení i u Křelova, když už tam čtyřproudová silnice vede roky a stavěl se tam i nový most nad dálnicí,“ diví se změně řidič Jiří.

Důležitým hlediskem, které se stalo osudným EXITu u Křelova, jsou pak technické a další normy, které stanovují rozestupy mezi dálničními připojeními. „Dálnice má své parametry a vzdálenosti křižovatek. Myslíme si, že EXIT, který by byl případně u Křelova dostavěn, tak by měl poměrně nízkou zátěž. Nevyhovovala také samotná vzdálenost mezi dalším připojením. Nacházíme se v extravilánu, nejsme ani v těsné blízkosti zastavěného území, kde ty vzdálenosti mohou být menší. Vzdálenost mezi křižovatkami by měla být aspoň čtyři kilometry a zde by to bylo méně, z toho důvodu bylo napojení u Křelova zrušeno. Já jsem přesvědčen, že místní doprava si cestu najde a nemělo by to přinést zvýšenou zátěž pro občany obcí, které leží na staré komunikaci,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

V obci Křelov-Břuchotín zatím vnímají citelný nárůst provozu, který se ovšem ještě může zmírnit právě s otevřením nového napojení Olomouc-západ. „Kvitujeme nový úsek, který odlehčí dopravě v Olomouci a předpokládáme, že i naší obci. Ale musím říct, v Křelově i v části Břuchotína panuje zatím enormní nárůst dopravy. Vnímáme, že došlo nedávno u naší obce i k velice tragické nehodě a apelujeme na všechny úřady, které se touto problematikou zabývají, abychom byli schopní neblahým důsledkům v dopravě předcházet,“ komentoval starosta spojených vesnic Křelov-Břuchotín David Šafář.

Mladík v BMW přejel do protisměru, po čelním střetu na Olomoucku zemřela 15letá dívka

Tragická dopravní nehoda u Křelova-Břuchotína otřásla o víkendu nejen Olomouckem, policisté přiblížili okolnosti srážky dvou osobních aut. Do cesty vozidlu Volkswagen se dostal vůz BMW, který řídil dvaadvacetiletý muž. Došlo k čelnímu střetu, jehož...

Zatímco po hlavní trase D35 už se západně od Olomouce jezdí v plném profilu, stavební zakázka ještě pokračuje. Původní čtyřproudová komunikace se bude dostavovat ještě přibližně půl roku, poté se u Břuchotína připojí do silnice II/635. „Tato část by měla být dokončena v květnu příštího roku, uvidíme, jaký bude mít tato úprava efekt. Za obec bychom byli určitě raději, kdyby nám tam zůstalo dálniční připojení. Napojení na nový obchvat je pro řidiče z celého okolí novým způsobem o něco komplikovanější. Ale musíme akceptovat, co bylo navrženo ze strany ŘSD a dalších institucí podle norem. Nebylo v možnostech obcí to nějakým způsobem ovlivnit,“ dodává starosta Šafář.

Vnímáte nové dopravní řešení silnic D35 a I/35 u Křelova na trase od Olomouce na Mohelnici jako komplikaci?

 
 
Celkem hlasovalo522 čtenářů
 

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Doprava, dálnice, d35, investice, stavba, Olomouc, Litovel, Mohelnice, Křelov, Slavonín, západní obchvat, rondel Globus, kruháč Globus, Olomoucký kraj, Ředitelství silnic a dálnic, ŘSD

Komentáře

Jiří Špičák st.

To by bylo, aby si Křelov-Břuchotín něco nenašel. Těch 18 let zpoždění jim, zdá se, vůbec nevadilo ...

Dnes, 09:37Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.