Jaká je nejpovedenější uzavírka v Olomouci? ODS se trefuje do radnice kvůli dopravě

, aktualizováno před 5 hodinami

Sérii oprav a uzavírek, které v letošním roce potrápily řidiče v Olomouci, si vzala na paškál opoziční ODS. Kritiku špatné koordinace jednotlivých akcí a opakujících se prací na stejných místech ovšem pojala s ironií, nadsázkou a humorem. Vyhlásila anketu o nejpovedenější uzavírku v Olomouci.

"Jezdíte po Olomouci? Skřípali jste před dvěma lety zuby? Říkali jste si loni, že horší už to být nemůže? Letos olomoucká doprava překonala i ty nejtemnější noční můry. Zaslouží si to ocenění. Vyberte spolu s námi uzavírku roku. Hlasujte, co vás letos vytáčelo nejvíc. A přidejte klidně i svůj osobní zážitek, sdílené trauma má terapeutický účinek," láká olomoucká ODS na hlasování v anketě.

Ironickými komentáři pak doplňuje jednotlivé akce. "Rozkopaná od července 2024 kvůli tramvaji, prodloužená do února, nedodělaná. A potom zase o prázdninách omezená kvůli kytkám a dodělávkám," stojí například u oprav Brněnské výpadovky. U Pasteurovy zase činovníci z ODS spočítali, že od února roku 2023 byla uzavřená dokonce čtyřikrát. U Chválkovické ovšem přiznali, že o počtu uzavírek za poslední roky už ztratili přehled.

A co například Litovelská? "Když dodělali v dubnu ostrůvky na začátku Krapkovy, hned ji zase kvůli přejezdu na Litovelské uzavřeli z druhé strany. A to jakože důkladně. Od června do konce prázdnin a s bonusovým dvoutýdenním prodloužením do září. Ke konci ji navíc hezky podpořila havárie na Krapkové. Tohle si říká o umístění na bedně," nešetří ironií ODS v souvislosti se stavbou na pomezí Litovelské a Palackého ulice, kde probíhala rekonstrukce kolejového křížení, jehož hlavním investorem byla Správa železnic. „Během výkopových prací narazil zhotovitel na nezdokumentované inženýrské sítě, například na kanalizaci neznámého správce, která byla v kolizi s novou konstrukcí přejezdu, nebo na starý cihlový propustek pod železniční tratí, ten bylo nutné zdemolovat a nahradit konstrukčnímu vrstvami ze štěrkodrti. Tyto nečekané zásahy následně ovlivnily harmonogram celé stavby,“ vysvětlila již dříve mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová důvod delšího trvání výluky na tramvajové trati a dalších dopravních komplikací.

Děláte to řidičům naschvál? Motoristé zuří nad pomalými opravami Pasteurovy

Velká kritika se před časem snesla na olomoucký magistrát kvůli opětovnému uzavření frekventované Pasteurovy ulice u Senima v Olomouci, protože byla rozkopaná už letos na jaře. Stížnosti nyní zesílily, když se ukázalo, že se tam zatím nic moc...

Šéf olomoucké ODS Jan Holpuch řekl, že za nápadem stojí mladí členové. Kvůli anketě dokonce vznikly i speciální webové stránky uzavirkaroku.cz. "Vymysleli to naši mladí členové, že je potřeba toto téma trochu s nadsázkou otevřít," vysvětlil Holpuch. 

Město Olomouc se brání tím, že často se objeví nečekané komplikace nebo havárie. "Město Olomouc si plně uvědomuje, že dopravní omezení způsobená opravami komunikací a inženýrských sítí jsou pro obyvatele i návštěvníky nepříjemná. Cílem města je plánovat a koordinovat všechny práce tak, aby dopad na dopravu byl co nejmenší. Pro ilustraci můžeme uvést příklad. V případě rekonstrukce křižovatky Velkomoravská se podařilo spojit několik staveb pod jednou uzavírkou. Díky tomu bylo možné provázat práce s opravou ulice Schweitzerova, obnovou povrchu ve Finské ulici, opravou autobusové zastávky Hotelový dům a celoplošnou opravou asfaltového krytu silnice I/35 v ulici Velkomoravská, jejímž investorem bylo ŘSD," vysvětlil mluvčí magistrátu Jan Horejš.

Jak vnímáte letošní dopravní komplikace v Olomouci?

 
 
 
Celkem hlasovalo189 čtenářů
 

Do harmonogramu podle něho často vstupují nečekané technické komplikace nebo havarijní zásahy, které není možné odkládat. "Na území města navíc působí více investorů, například Ředitelství silnic a dálnic, Olomoucký kraj, Správa železnic či správci inženýrských sítí, kteří mají rovněž své zákonné povinnosti a časové limity. Do oprav vstupují také nutné zásahy a havarijní práce na inženýrských sítích, vodohospodářské infrastruktuře, plynovodech apod. Tyto práce ale nejsou v režii města, přesto město spolupracuje s dotčenými subjekty, aby dopady na dopravu byly co nejmenší," dodal mluvčí olomoucké radnice.

Postup města obhajoval i nedávno, co se objevila kritika kvůli opětovnému uzavření frekventované Pasteurovy ulice u Senima v Olomouci, která byla rozkopaná už letos na jaře. "Záměrem města bylo, aby tato stavba byla realizována současně nebo časově navazovala na realizovanou stavbu rekonstrukce kanalizace. V rámci výběrového řízení se však v prvním kole nepodařilo vysoutěžit zhotovitele, tudíž se muselo výběrové řízení opakovat. V důsledku toho došlo k časové prodlevě," přiblížil mluvčí magistrátu. 

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky uzavírky, kritika, anketa, Olomouc, ODS, doprava, radnice, magistrát, oprava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.