Spotřebitelé, kteří si na konci loňského roku závazně objednali akční zboží pouze za cenu poštovného, našli letos ve schránkách výzvu k zaplacení částky 208 korun. Upomínka má původ v předvánočním závazku odběru holítek, která však podle odběratelů nikdy nedorazila.
Holítka „Good Shave Man“ a „Good Shave Woman“ si spotřebitelé objednali od švýcarských společností Westerfield International AG, Mylando AG nebo Mylano AG a ačkoli zásilku do současné chvíle neobdrželi, prodejce za nákup vymáhá nejen zaplacení ceny zboží a poštovného, ale také upomínky v celkové výši 208 korun.
„Pokud společnost po spotřebiteli požaduje zaplacení údajně doručeného zboží, má povinnost v případě sporu prokázat, že k doručení opravdu došlo,” říká ředitelka organizace dTest, Eduarda Hekšová.
Podle tiskové zprávy organizace dTest má spotřebitel právo na zrušení objednávky ještě před samotným obdržením zásilky. Společnosti stačí zaslat odstoupení od smlouvy, ideálně v písemné formě, doporučeně a s dodejkou na českou poštovní adresu dané společnosti (pro výše uvedené: P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2) a nejlépe s odstoupením od smlouvy spojit odmítnutí úhrady upomínky z důvodu nedoručení zboží.
„Spotřebitel může ve všech případech kontaktovat pražský P.O. BOX uvedený na vystaveném dokladu. Vzhledem ke způsobu uzavření smlouvy je požadavek na zaslání dopisu do ciziny nepřiměřený,” přibližuje Hekšová a doplňuje: „Není-li zákazník s takovými podmínkami seznámen už během hovoru, nezavazují jej.”
V takovém případě, kdy zákazník zboží obdržel, může odstoupení od smlouvy zaslat do 14 dnů a připojit k němu nechtěné zboží.
„Rozhodne-li se spotřebitel zboží si ponechat, musí počítat s tím, že se nejspíše zavázal k odběru dalších balíčků, za které bude muset společnosti platit,” upozorňuje Hekšová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.