Na přerovský magistrát, který jako jeden z mála v době karantény poskytuje své služby, se sjíždějí lidé z celé Moravy. Na vyřízení svých úředních záležitostí od registrací vozidel až po ztráty technických průkazů čekají dlouhé fronty a někteří z nich se ani nedostanou na řadu.
„Nechceme přijmout omezení, která by zvýhodňovalo pouze lidi z okresu Přerov. Takže jsme se rozhodli, že konkrétně v registru vozidel budeme přednostně obsluhovat klienty, kteří přicházejí s akutní záležitostí, která nesnese delší odklad – tedy například když ztratí značku auta a potřebují novou, nebo ztratí velký technický průkaz, bez něhož se rovněž neobejdou, mezi neodkladné řadíme i vyřazení vozidla u podnikatelských subjektů,“ uvedl tajemník Petr Mlčoch.
Magistrát, který funguje v omezeném režimu, má v současné době otevřená tři z pěti přepážek, a protože klienti dodržují zodpovědné rozestupy, dlouhá fronta sahá až na část Masarykova náměstí. „Aby nebyly problémy, stojí u vchodu strážník městské policie a pouští klienty do budovy postupně, aby nedocházelo k nežádoucímu shlukování,“ doplnila Jitka Kočicová z přerovského magistrátu.
Budova přerovského magistrátu má v době nouzového stavu úřední hodiny v souladu s mimořádným opatřením v maximální možné době tří hodin. Vždy v pondělí a ve středu.
„Někteří zákazníci nám navrhovali, abychom spustili objednávkový systém, ale v dané chvíli by to celou věc ještě zkomplikovalo. Během středeční úřední doby jsme obsloužili na agendě vozidel zhruba sedmdesát lidí. V případě objednávkového systému by mohlo být na agendu přihlášeno maximálně 36 osob, protože musíme počítat průměrnou dobu na jednoho klienta 15 minut – tak, abychom garantovali vyřízení dle objednávky,“ vysvětluje Jitka Kočicová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.