Včera proběhl kontrolní den na staveništi ulice 8. května v Olomouci, která prochází celkovou rekonstrukcí inženýrských sítí, komunikace a tramvajové trati v délce asi tří stovek metrů. Ačkoli původní časové rozvržení muselo být kvůli nouzovému stavu v začátcích koronavirové krize pozměněno a zhuštěno tak, aby se dorovnal třítýdenní skluz, rekonstrukce probíhají úspěšně a bez zpoždění. Stavební firma má podle ředitele divize kolejových staveb Hynka Schilbergera technicky nejtěžší část za sebou. Opravy podle kontrolorů postupují podle plánu a stavební firma tak do začátku prosince stihne dokončit celou ulici.
„V úterý proběhla montáž a spojení dvou protisměrných kolejových oblouků v křižovatce u Koruny v předepsané výšce, úhlech a přesnosti. Bylo to asi tím nejnáročnějším úkolem a já jsem moc rád, že se nám jej podařilo provést s přesností na jeden milimetr,“ uvedl Hynek Schilberger, ředitel divize kolejových staveb IDS Olomouc.
„Zhruba v polovině září by měla být část ulice od Koruny až k Herkulově kašně za Galerií Moritz hotová. Stavba pak bude pokračovat dál směrem k náměstí Národních Hrdinů,“ komentuje další etapu staveb náměstek pro investice Martin Major.
Práce na rekonstrukci byly zpožděné z důvodu vyhlášení nouzového stavu v souvislosti s výskytem nového typu koronaviru a začaly tak až o tři týdny později. Stavební firma i přes nucené zpoždění slíbila předání hotové ulice do začátku prosince, jak bylo původně v plánu.
Zhuštění prací sice dočasně zhoršilo komfort rezidentů a uživatelů ulice, ale po opětovném zprovoznění tramvajových linek bude hluk z ulice o poznání tišší. Tzv. antivibrační rohože mezi podkladovým a svrchním betonem by měly zajistit snížení hluku a menší otřesy za jízdy v tramvaji.
Celková rekonstrukce zahrnuje opravy kanalizační stoky vložkováním, zabudování nových vodovodů, přeložení kabelů, opravy veřejného osvětlení, ale také úpravu trolejového vedení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.