S cílem snížit počet mimořádných událostí kácela Správa železnic v uplynulých měsících zeleň kolem tratí v České republice. Šlo především o vytipovaná riziková místa. Celkem se odstranil porost, který odpovídá téměř půl milionu vzrostlých stromů. Pokácené dřeviny se využijí jako palivové dřevo nebo dřevní štěpka.
Práce kolem železničních tratí probíhaly v obdobím vegetačního klidu, tedy od listopadu do konce března. Správa železnic vytipovala místa, kde nejčastěji řešila mimořádné události. Jde zejména o stromy, které v důsledku silných bouřek a vichřic padají na tratě. Podle tiskového mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy jde většinou o zdravé stromy, a proto je nutné provádět preventivní kácení.
„S cílem snížit počet mimořádných událostí způsobených pádem stromů na tratě jsme přistoupili k intenzivnějšímu a také cílenějšímu kácení potenciálně nebezpečných dřevin. Vytipovali jsme rizikové úseky, na které jsme se zaměřili,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Za uplynulých pět měsíců Správa železnic pokácela porost, který v přepočtu na stromy odpovídá 489 826 vzrostlých stromů. Náklady přesáhly 260 milionů korun. Odstraněný porost se pak využije jako palivové dřevo nebo se z něj vyrobí dřevní štěpka.
Potenciální riziko představují i dřeviny podél tratí, které rostou na pozemcích dalších majitelů, mezi kterými mají nejvýznamnější zastoupení především Lesy České republiky. „Díky vzájemné spolupráci nejen se zmiňovaným státním podnikem se nám daří navyšovat počty i těchto pokácených stromů. Za poslední sledované období jich bylo v přepočtu 9 169,“ uzavírá Jiří Svoboda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.