Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Barevná továrna v Prostějově. Výhybkárna dokončuje novou lisovnu pro vysokorychlostní tratě

Na výpadovce z Prostějova na Kojetín si v těchto dnech nejde nevšimnout nové tovární haly zářící všemi barvami, která jako by do zdejšího průmyslového areálu ani nepatřila. Výhybkárna zde dokončuje lisovnu komponent pro výhybky určené pro připravované vysokorychlostní tratě v České republice.

"Stáli jsme před rozhodnutím, zda se přidržet tradičního stylu staveb s režným zdivem, betonovými římsami a dřevěnými okny, nebo postavit něco opravdu moderního," vysvětluje neobyčejný design manažer stavby Radan Blažek. Celou konstrukci tvoří ocelové rámy s panely s izolační vatou. 

Barevnost haly firma přizpůsobila škále, kterou používá i na některých dalších místech v areálu, zejména v administrativní budově. Její stavba před pěti roky zahájila první etapu dostavby areálu. Dominují bílá, šedá, oranžová a černá.

Nová lisovna však není výjimečná pouze svými barvami, bez ní by totiž firma v budoucnu nebyla konkurenceschopná. Jde o halu o délce 118 a šířce 46 metrů. "Nepodpírají ji žádné sloupy, což je nestandardní řešení," upozornil Blažek. Výhybky pro vysokorychlostní tratě jsou totiž velmi dlouhé, ve stávajících provozech by firma bez specifických opatření nebyla schopná zajistit výrobu některých klíčových komponent určených zejména pro vysokorychlostní tratě v České republice.

Šumperský Pars obnoví výrobu vlaků. Postaví nové soupravy pro Olomoucký kraj za více než čtyři miliardy

Šumperská firma Škoda Pars obnoví výrobu vlaků, v následujících dvou letech postaví nové soupravy, které budou jezdit v Olomouckém kraji. Do nákupu sedmadvaceti třívozových jednotek pro kraj České dráhy investují 4,3 miliardy korun. 

Ředitel DT – Výhybkárny a strojírny Marek Smolka podotkl, že jde o největší investici v letošním roce. Její přesnou výši však firma nesdělila. "Podařilo se nám zajistit financování stavby a pořízení nezbytného technologického vybavení z vlastních zdrojů bez nutnosti bankovních úvěrů," řekl Smolka.

DT – Výhybkárna a strojírna je významným výrobcem a vývojářem výhybek pro železniční a tramvajové tratě, průmyslové vlečky, příměstské tratě a metra. Výhybky dodává do celého světa. Jde o rodinnou firmu s tradicí, která sahá až do roku 1900.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto DT – Výhybkárna a strojírna

Štítky továrna, stavba, lisovna, výhybkárna, investice, výhybka, VTR, Prostějov, Česko, Kojetín

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Barevná továrna v Prostějově. Výhybkárna dokončuje novou lisovnu pro vysokorychlostní tratě  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.