Statutární město Olomouc získala povolení na stavbu nové tramvajové trati o délce 1180 metrů. Trať spojí ulice Schweitzerovu a Rooseveltovu a stavba by mohla začít už v roce 2020. Vyplývá to z oznámení na úřední desce Drážního úřadu.
Povolení počítá s tím, že nová trať v Zikově ulici, která navazuje na zastávku Trnkova, bude dvoukolejná se třemi obousměrnými zastávkami. „Pokud by Rada města Olomouce odsouhlasila zahájení výběrového řízení v 1. pololetí letošního roku a vše by probíhalo bez komplikací, předpokládáme zahájení stavby v roce 2020,“ uvedla mluvčí města Olomouce Radka Štědrá pro zdopravy.cz.
Náklady na tuto stavbu jsou podle projektové dokumentace společnosti Moravia Consult 388 milionů korun bez DPH. Realizace stavby má trvat jeden rok a deset měsíců.
Sesrver zdopravy.cz uvádí, že tramvajová trať je navázána na konec I. etapy stavby, který je umístěn těsně před stávající křižovatkou v ulici Trnkova. Nová trasa tramvaje pokračuje na vlastním tělese vpravo podél silnice v Rooseveltově ulici, pravotočivým obloukem vchází do středu ulice Zikova, kudy prochází na vlastním pásu, který je částečně vyvýšen. Výjimkou tvoří zastávky Zikova a Rožňavská, které jsou navrženy jako sdružené zastávky typu špunt, tedy se zastávkovými mysy.
V křižovatce se Schweitzerovou ulicí odbočuje trať levotočivým obloukem na samostatné těleso vpravo podél silnice ve Schweitzerově ulici, kde bude asi v poloze vedlejší silnice v Družební ulici ukončena zastávkou U Kapličky dvoukolejnou úvratí.
Radní města Olomouce v minulosti podpořili také vybudování přestupního terminálu a velkého parkovacího domu s celkovou kapacitou 231 míst.