S blížící se zimou organizace dTest připravila ve spolupráci s německou firmou ADAC test třiceti modelů zimních pneumatik. Výsledky přitom nebyly vždy potěšující - téměř šestina testovaných modelů v testu propadla.
Zákon ukládá povinnost mít obuté zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo by se takové podmínky mohly předpokládat. Pokud se venku teploty udrží vysoko nad nulou, nemusí mít čeští řidiči přezuto hned 1. listopadu.
Organizace dTest spolu s německým autoklubem APAC testovala třicet modelů zimních pneumatik při jízdě na sněhu, ledu a v dalších podmínkách, které se v zimě mohou běžně vyskytnout. Patnáct modelů bylo vyrobeno pro osobní auta, zbylých patnáct pro nákladní. „Testujeme chování pneumatik na různých površích při různých klimatických podmínkách. Kromě toho také sledujeme, kolik pneumatika vydrží, jak ovlivňuje spotřebu pohonných hmot, jestli není příliš hlučná a jestli skutečně vydrží jízdu při rychlosti, pro kterou byla konstruovaná. Propadlíci nejnovějších testů jsou hlavně v kategorii dodávkových pneumatik,“ shrnuje test šéfredaktorka časopisu dTest Hana Hoffmannová.
Gumy pro dodávky dopadly v testech podprůměrně, i ty nejlepší dostaly jen průměrná hodnocení. Je to způsobeno hlavně zátěží, kterou guma musí unést, a která je ve srovnání s pneumatikou pro osobní auta mnohem vyšší.
Testy zimních pneumatik patří k těm časově nejnáročnějším. „Spotřebitelé se nás často ptají, kde sháníme sníh a led pro testy zimních pneumatik. Zatímco zkoušky na sněhu probíhají venku na severu Evropy, pro zkoušky na náledí využíváme klimatizované haly s umělým ledovým povrchem. První zkoušky probíhaly již na jaře v nejsevernější oblasti Finska, která leží za severním polárním kruhem a kde ani v jarních měsících není o pořádné závěje nouze,“ prozrazuje Hana Hoffmannová.
Kompletní výsledky testu zimních pneumatik vyšly v říjnovém vydání časopisu dTest. Přehled testovaných modelů najdete na webu www.dtest.cz/pneu.