Mezi Olomoucí a Šternberkem se budou opravovat koleje. Vlaky nahradí autobusy

Autoři | Foto pixabay.com

Devítiměsíční výluku na železniční trati mezi stanicemi Olomouc a Šternberk, která bude zahájena v úterý 3. března a skončí 12. prosince, využijí stavební firmy k vybudování nových nástupišť ve stanicích i k modernizaci kolejí. Letos bude zahájena také rekonstrukce nádraží ve Šternberku. To řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Opravy celého úseku trati mezi Olomoucí, Šternberkem a Uničovem skončí v roce 2021.

„V příštích týdnech začnou práce na železničním spodku a svršku mezi Olomoucí a Bohuňovicemi. Samotná stanice Bohuňovice projde zásadní přestavbou včetně dvou nových nástupišť o délce 110 metrů," uvedla Friebová.

Práce na modernizaci trati budou pokračovat i v úseku mezi stanicemi Bohuňovice a Šternberk. Dělníci tam opraví koleje i mostní objekty a propustky. „Na zastávce Štarnov se odstraní nástupiště a zřídí nové dlouhé 90 metrů. Během letošního roku také začne modernizace stanice Šternberk," podotkla Friebová.

Po dobu devítiměsíční výluky budou mezí Olomoucí a Šternberkem místo vlaků jezdit autobusy. Vlaky se na tento úsek trati vrátí v polovině prosince. Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se díky elektrizaci a úpravám trati zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi za 17 minut. Zakázku v hodnotě 3,9 miliardy korun získalo sdružení firem Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha.

V následujících letech je pak plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Má stát 1,4 miliardy korun. Po této trati budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí.

Trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením ze střední Moravy do podhůří Jeseníků. Trať byla už zastaralá a neumožňovala zvyšovat frekvenci spojů a rychlost motorových vlaků. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem trvá zhruba 90 minut, po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout přibližně na 60 minut.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, železnice, stavby, výluka, Olomoucko, Olomouc, Šternberk, Uničov, Správa železniční dopravní cesty, Bohuňovice, Šumperk, Subterra, OHL ŽS, Štarnov, Praha

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.