První automobily se na novou estakádu v Přerově-Předmostí, kterou nyní dokončují stavbaři, dostanou na začátku května. Další dopravní stavby včetně okružní křižovatky v této části Přerova budou zprovozněny v druhé polovině září. Estakáda dnes prošla zátěžovou zkouškou.
Zátěžové zkoušky provedlo šest nákladních automobilů s odlišným rozložením hmotnosti na jednotlivá kola. Celková hmotnost objednané nákladní sestavy byla 32 tun.
"Naložená vozidla jsou při zkoušce umístěna tak, aby vyvodila maximální deformační účinek v polovině rozpětí měřeného pole. Odezvu mostu zaznamenávají měřicí přístroje a následuje vyhodnocení získaných dat," vysvětlil Miroslav Mazal z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Zahájení automobilového provozu na nové estakádě je plánováno na úterý 4. května. Mimoúrovňové křížení v Předmostí odvede automobilovou dopravu z problematického podjezdu pod železniční tratí na výpadovce směr Olomouc. Stavba za 358 milionů korun zabrala zhruba dva roky a omezila dopravu na frekventovaném tahu v Polní ulici.
Dnešní statická zatěžovací zkouška se odehrála na nové estakádě silnice I/55 v Přerově. Na postavený most najelo 6 nákladních aut, každé vážilo nejméně 32 tun. Fakticky těžká prověrka konstrukce nastala před plánováním otevřením estakády, které se uskuteční už na začátku května. pic.twitter.com/fiKFzLViUr
— ŘSD Olomoucký kraj (@RSD_Olomoucky) April 22, 2021
Zprovoznění estakády podle přerovského radního pro dopravu Tomáše Navrátila částečně pomůže dopravě ve městě. Například dnes dopoledne se na příjezdu do Přerova vytvořila zhruba kilometrová kolona automobilů, která se kvůli přípravě stavby okružní křižovatky u prodejny Lidl pod estakádou posouvala jen velmi pomalu.
"Po estakádě budou jezdit automobily, nicméně se uzavře důležitá křižovatka ulic Velká Dlážka a Lipnická. Tam bude probíhat stavba okružní křižovatky. Komplikace budou dál pokračovat do úplného zprovoznění v září," upozornil Navrátil.
Dopravě v této části Přerova se podle Navrátila uleví po dokončení okružní křižovatky pod estakádou, kudy nyní prochází doprava ve směru na Olomouc i Lipník nad Bečvou. "Budou tam pak jezdit vozidla, která mají místní příslušnost. Veškerý tranzit bude jezdit po nové estakádě," dodal Navrátil.
Situaci v Přerově, který je řadu let zatížen dopravou, letos zkomplikuje také zahájená stavba vnitřního průtahu městem, takzvaného průpichu. První etapa, která vyjde na 188 milionů korun, se letos soustředí na oblast kolem Tovární ulice. Druhá etapa se příští rok přesune na Velké Novosady. Stavba průpichu má být hotova v září či říjnu 2022.
Výraznou úlevu dopravě v Přerově má přinést až chystaná stavba posledního úseku D1, která z města odvede značnou část automobilů. Stavba musí začít nejpozději letos na podzim, kdy pro projekt končí výjimka z posuzování vlivu na životní prostředí. Ředitelství silnic a dálnic na začátku ledna zahájilo výběrové řízení na stavbu tohoto úseku dálnice D1. Zároveň požádalo o vydání stavebního povolení.
Pátek, 16. dubna 2021, 07:01
Olomoucký krajský úřad opět potvrdil změnu územního rozhodnutí na stavbu posledního úseku dálnice D1 u Přerova. Příprava veledůležité stavby tak může pokračovat. Poslední úsek totiž odvede automobilovou dopravu z věčně ucpaného a přetíženého Přerova.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.