Stavební společnost Strabag tvrdí, že jí navrhované řešení chystané uzavírky a objízdné trasy hlavního silničního tahu v Jívavské ulici ve Šternberku na Olomoucku zkrátí dobu opravy mostu o dva měsíce a méně ovlivní dopravu ve městě. S návrhem uzavírky a objízdné trasy ovšem nesouhlasí radnice.
"Hlavní výhodou námi předloženého návrhu je, že bychom práce mohli zorganizovat tak, že by se stavbu podařilo zkrátit přibližně o dva měsíce. Na výstavbu bychom tak nepotřebovali sedm měsíců, ale pouze pět," uvedla mluvčí Strabagu Edita Novotná.
Dodala, že firma Strabag návrh objízdné trasy důkladně zvažovala a projednávala se zástupci správce komunikací. "Naším hlavním záměrem bylo najít takové řešení, které by bylo co nejpříznivější pro obyvatele města. S ohledem na objem tranzitní dopravy přes Šternberk bohužel neexistuje žádná ideální varianta a jakákoliv zvažovaná dopravní řešení mají svá pro a proti," dodala.
V první etapě trvající přibližně měsíc by v případě firmou Strabag navrhované varianty uzávěry mohla auta ve směru na Opavu jezdit přes staveniště po provizorní komunikaci a bez semaforů. V druhém směru by využívala silnici Ecce Homo.
Čtvrtek, 27. května 2021, 14:55
Radnice ve Šternberku na Olomoucku nesouhlasí s plánovanou úplnou uzavírkou frekventované silnice v Jívavské ulici a objízdnou trasou, která je kvůli chystané opravě mostu plánovaná od poloviny července do října. Obousměrná objížďka má vést v těsné...
"Doprava by tak v místě stavby nemusela být kyvadlová a netvořily by se z obou stran kolony," uvedla Novotná. V dalších třech měsících by byla v místě stavby kompletní uzávěra a firma by se snažila její dobu zkrátit. "Jakmile by byly provedeny práce na části mostu, mohli bychom opět umožnit provizorní provoz v jednom směru přes staveniště a v druhém směru po objízdné trase po Ecce Homo," uvedla.
Varianta, kterou preferuje město, podle Novotné počítá s tím, že doprava bude po celou dobu stavby vedena kyvadlově přes staveniště a provoz budou řídit semafory, takže by se v obou směrech tvořily dlouhé kolony.
Při kyvadlové dopravě by se stavba podle Novotné navíc výrazně prodloužila. "Vzhledem k nutnosti rozdělit stavební práce na mnoho dílčích etap, potrvají tyto stavební práce minimálně sedm měsíců," uvedla. Radnicí navrhované řešení by podle Novotné zkomplikovalo provoz a bezpečnost na stavbě.
Pokud firmou předložené řešení nebude schváleno, pozastaví Strabag přípravy na stavbu a předloží nový návrh, který by vycházel z varianty preferované radnicí. "Zásadní nevýhodou tohoto řešení však je, že stavba tak bude ukončena pravděpodobně až v jarním období příštího roku a po celou tuto dobu bude řidiče projíždějící městem trápit kyvadlový provoz řízený semafory," uvedla Novotná.
Podle šternberské radnice ovšem obousměrná objížďka má vést v těsné blízkosti základní školy, koupaliště a po opravené silnici tvořící závodní trať Ecce Homo, kterou může hustý provoz těžkých nákladních automobilů poškodit. Návrh uzávěry a objízdnou trasu nyní posuzuje krajský úřad.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.