Ministerstvo dopravy dnes vydalo stavební povolení na poslední úsek D1 mezi Přerovem a Říkovicemi, jehož stavba kvůli končící výjimce z posuzování vlivu na životní prostředí EIA musí začít nejpozději na podzim. Přípravu této stavby však provázejí odvolání a žaloby několika spolků, kterými se následně zabývají úřady i soudy.
"Bohužel lze očekávat podání rozkladu proti stavebnímu povolení," uvedl k informaci o udělení stavebního povolení ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl na twitteru. Poslední úsek D1 z Přerova do Říkovic má vyřešit dlouhodobě špatnou dopravní situaci v Přerově.
Ředitelství silnic a dálnic v lednu zahájilo výběrové řízení na stavbu tohoto úseku D1 a zároveň požádalo o stavební povolení, které dnes bylo podle Mátla vydáno. "Zároveň ještě probíhá majetkoprávní příprava stavby," informoval Mátl. Na jaře novinářům řekl, že ŘSD potřebuje do podzimu získat stavební povolení. Pokud by například soud poté stavební povolení zrušil, tak by se celý zdlouhavý proces EIA musel zopakovat.
Na rozhodnutí olomouckého krajského úřadu, který znovu potvrdil změnu územního rozhodnutí na stavbu posledního úseku dálnice D1 u Přerova, byly nedávno opět podány žaloby. Verdikt hejtmanství napadly u soudu spolky Voda z Tetčic, Krajina Dluhonice, Děti Země a tři obyvatelé Přerova. Předseda spolku Děti Země Miroslav Patrik řekl, že nová žaloba obsahuje například návrh na zpřísnění ochrany významných krajinných prvků. "Upozorňujeme také na to, že rozptylová studie je z roku 2016, a je tedy zastaralá. Měla by být vypracována nová," uvedl Patrik.
Pokud nebude vydané stavební povolení zrušeno, tak by stavba posledního úseku D1 u Přerova podle Mátla mohla být dokončena v roce 2025. Desetikilometrový úsek Říkovice - Přerov je poslední částí dálnice D1. Po kompletní dostavbě by dálnice D1 měla mít celkem 377 kilometrů z Prahy přes Brno a Ostravu až k polským hranicím.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.