Doprava Litovlí se po měsících oprav hlavního průtahu městem na zimu vrací do normálu. Část rozsáhlé investiční akce Olomouckého kraje, po které řidiči roky volali, je u konce. Příští rok se však bude pokračovat dalšími úseky.
Rekonstrukce litovelské části silnice II. třídy směrem na Červenku a dále Uničov se má podle starosty Litovle Viktora Kohouta (SNK) rozběhnout od února 2022 a to na více místech. Na trase na Uničov budou nově dva rondely za sebou. „Průtah bude otevřen zhruba do konce února. Pak se zase zavře a u Billy se zhruba do léta bude dělat nový most. Současně vznikne na křižovatce u cukrovaru nový kruhový objezd. A zároveň se bude dělat i nová silnice na Červenku. Půjde se i do hloubky, včetně konstrukčních vrstev, nepůjde jen o odfrézování a nahrazení povrchu,“ uvedl Kohout.
V oblasti dojde k dopravním komplikacím, zástupci města a kraje vypracovávají varianty objízdných tras. „Ovlivní to tolik lidí, že to je neskutečné. Budeme jednat i o možnosti nějakého průjezdu alespoň pro zásobování přes bývalý areál firmy Papcel, nyní tedy společnosti Bellmer. Vznikla pracovní skupina i ve spolupráci s krajem, bude se tlačit na to, aby práce byly hotové co nejrychleji,“ podotkl starosta.
V Litovli a okolí by se v duchu dopravních staveb měl nést takřka celý příští rok. „Po dokončení úseku na Uničov se od druhé poloviny léta se bude řešit oprava silnice z Unčovic do Litovle. To bude další komplikace. Ale snad už pak bude na třicet let zase klid,“ trpce se pousmál Viktor Kohout.
Toho může těšit nejen dokončená část důležité silnice, ale i další pokrok v revitalizaci sídlišť takzvaného Uničovského předměstí. V ulici Gemerská vznikla došlo k úpravě dopravního řešení, doplnilo se vybavení lavičkami, kontejnerovými stáními a vzniklo zde i nové pískoviště.
Na sídlišti je o deset procent víc stání pro automobily, ale k vyřešení parkovací situace je podle starosty stále daleko. „Míst je pořád málo. Pokud třeba někdo ještě v dospělosti ještě bydlí s rodiči, tak jsou tam na domácnost až tři auta. Nechtěli jsme, aby zeleň úplně zmizela. Když se na začátku dávala dokumentace dohromady, tak byli pozváni představitelé jednotlivých panelových domů. Projekt se jim celý ukázal a získávaly se také připomínky,“ zmínil muž stojící v čele litovelské samosprávy.
Některé prvky, které se na podněty veřejnosti začlenily do projektu mu ale příliš radosti nakonec neudělaly. „Mně se osobně nelíbí a sypu si za to popel na hlavu, že tam zůstaly sušáky na prádlo. A dokonce i klepače na koberce. V dnešní době už je to totálně mimo mísu. Ovšem před pěti lety, když se projekt dával dohromady, to tam lidé chtěli. Sídliště se generačně mění, už je tam hodně mladých lidí a ti si teď klepou na čelo. Je to taky určitá kritika, ale případně se to dá řešit. Jinak si myslím, že se to povedlo,“ zhodnotil Viktor Kohout.
V následujících letech by regenerace sídlišť měla v Litovli pokračovat šestou a dříve vynechanou čtvrtou etapou. Ty se týkají ulic Novosady a Karla Sedláka, které v příštím roce částečně zasáhne zmíněná rekonstrukce krajské silnice. „Od Červenky po kruhový objezd budou probíhat práce. Stavaři si budou někde potřebovat složit materiál a techniku a bylo by to docela problematické, aby tam ještě Litovel do toho opravovala zrovna tu část sídliště,“ upozorňuje starosta, s tím, že konečné slovo k plánu investic v této oblasti na příští rok bude mít prosincové zastupitelstvo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.