Větší dodávková auta zabírající parkovací místa pro osobní vozidla vykáže od začátku listopadu nová značka z vybraných olomouckých ulic. Pilotní projekt nočního zákazu parkování dodávek zavádí město v částech Neředína a Nové Ulice. Zároveň rozšiřuje také množství zón, kde je povolená maximální rychlost 30 kilometrů v hodině.
První nová zóna 30 s omezením rychlosti a se zákazem nočního parkování vozidel nad 2,1 tuny v nočním čase od 19 do 6 hodin je vymezena ulicemi Hněvotínská, Okružní, Třída Míru a Foerstrova. Jedná se o pilotní projekt, který má omezit parkování aut nad 2,1 tuny hmotnosti, tedy dodávek v obytných zónách. „Při nočním sčítání v průběhu týdne v uvedené lokalitě se ukázalo, že se jedná o zhruba 100 dodávek denně,“ upozorňuje dopravní specialista Vojtěch Holý z odboru dopravy a územního rozvoje.
Olomouc podle zástupců magistrátu každoročně zřizuje tři až čtyři nové zóny s rychlostí omezenou na 30 kilometrů v hodině s cílem zklidnit dopravu a zvýšit bezpečnost ve městě.
Nyní se připravují další úseky s nižší rychlostí v Droždíně, Holici, na Tabulovém vrchu a v ulicích Na Vozovce a Polívkova. Novinkou je omezení nočního parkování firemních dodávek. V terénu už v úterý 2. listopadu začala výměna dopravního značení.
„Zóna 30 vzniká i v oblasti vymezené ulicemi Krapkova, Wolkerova, Štítného, Foerstrova a Na Vozovce. Kromě omezení rychlosti dojde i ke zjednosměrnění části ulice Na Vozovce a k navazujícím změnám v jednosměrných ulicích,“ dodává Vojtěch Holý. Součástí je i nové vodorovné dopravní značení v ulici Na Vozovce umožňující obousměrný pohyb cyklistů.
Neděle, 31. října 2021, 13:08
Dva pracovní týdny už jezdí řidiči zásobování, taxislužeb a dalších firem přes nově uspořádané jednosměrné ulice u Horního náměstí v Olomouci. Na hodnocení změny, která má přinést dopravní zklidnění centra města je podle městské policie ještě brzy....
Nejnovější zóna 30 vznikla v lokalitě ulic v centru města, v samotné městské památkové rezervaci, nebo poblíž centra. Jedná se o ulice 1. máje, 8. května, Sokolskou, Zámečnickou, Hanáckého pluku, U Reálky, Jiřího z Poděbrad, nábřeží Přemyslovců a další. „Postupné zavádění zón 30 v některých lokalitách města souvisí s Plánem udržitelné městské mobility, snahou zklidňovat dopravu a přiblížit se trendům západní Evropy. Tento systém regulace dopravy je známý třeba ze sousedního Rakouska nebo Německa,“ vysvětluje Martin Luňáček z útvaru hlavního architekta. „Městu takový způsob regulace dopravy umožňuje realizovat opatření ve prospěch cyklistů a lépe pracovat s veřejným prostorem.“
Součástí dopravních změn ve městě je i nové vodorovné dopravní značení v ulici Kmochova a Junácká, kde vznikne stezka a koridor pro cyklisty v obou směrech spojující ulici Hněvotínskou a třídu Svornosti. Vymezena budou i parkovací stání podél uvedených ulic.
Změna dopravního značení v obou lokalitách začala v úterý 2. listopadu. V ulicích bude instalováno i přechodné dopravní značení upozorňující na změnu situace.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Banda idiotů co řeší nesmysly v čem dodávka omezuje parkování jiných aut je jen delší a trosku širší ale na parkovací místo se vleze a nikoho neomezuje já používám dodávku i jako osobní auto a kdo má pořad chodit bůh ví kam když potřebuje sednout a rychle vyjet , to nemluvím o nesmyslných změnách jednosmerek a směru například ostruzunicka ztracena evidentně se někdo nudí a jen lidem komplikují život zvyknout si na nové nesmysli které byli nějak nastavené x let , nemám slov .
v tom Olomouci to řídí dobrý oddíl, jednou jsem nocoval kamionem u kolejí na Bělidlech a v 23 hod mě vytáhli z boudy měšťáci, chtěli 500,- a kecy o nějaké vyhlášce, přitom nikomu tam přes noc zaparkovaný kamion nemůže vadit.
To jsme to dopracovali, banda úředníků neschopných během desítek let zajistit vybudování parkovacích míst, nenechá u baráku zaparkovat ty co je živí.