První zmodernizovaný vlak 646 výrobce Stadler vyjel ve zkušebním provozu na trať Olomouc – Drahanovice. Dvanáct vysloužilých souprav zakoupily České dráhy v Německu před třemi lety za 190 milionů korun, do provozu zatím vyjela jen část z nich. Jednotky nyní procházejí renovací, která celkově vyjde na 270 milionů. Práce na vylepšení vlaků zajišťuje firma ŽOŠ Zvolen.
První jízdu absolvovala jednotka 646.016 na spoji Os 14017 z olomouckého hlavního nádraží do Drahanovic. Jedná se o soupravu, která prošla kompletní modernizací interiéru a cestujícím tak nabízí plný komfort. Ještě v tomto týdnu by na stejné trati měla být nasazena také další modernizovaná souprava řady 646.
„Vedle trati Olomouc – Drahanovice, kde Olomoucký kraj objednává spoje v rámci provozního souboru Haná, pak budou další renovované jednotky postupně nasazovány také v rámci provozního souboru Sever, a to na tratích ze Šumperka do Hanušovic nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na těchto tratích bude jezdit celkem 12 těchto vozidel, všechna budou uvedena do provozu během příštího roku,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD odpovědný za osobní dopravu.
Středa, 1. prosince 2021, 13:29
Hlavní práce při listopadové výluce na trati Olomouc – Drahanovice se nekonaly, lidé jezdili náhradními autobusy takřka zbytečně. Rekonstrukce nástupišť dvou zastávek v Olomouci totiž nabrala zpoždění. Správa železnic tvrdí, že kvůli zdržení na...
Modernizovaná souprava je vybavena LCD monitory, cestujícím zpříjemňuje jízdu Wi-Fi připojení, ve vlaku nechybí elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky, audiovizuální informační systém nebo GPS lokace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK.
Samotné vlaky nabízejí bezbariérový přístup, ten však ve všech stanicích není možný kvůli neodpovídající světlé výšce nástupišť. V kraji tak postupně probíhá i rekonstrukce zastávek.
Pátek, 3. prosince 2021, 12:54
Po šestnácti letech přišla Olomouc o světelnou fontánu, která měla zkrášlovat kruhový objezd nedaleko hlavního vlakového nádraží. Netradiční dekorativní prvek neprošel potřebnou revizí a oprava by se už nevyplatila.
„Ještě před samotnou velkou modernizací České dráhy zprovoznily 5 vlaků Stadler GTW vlastními silami. Se soupravami už se tak cestující na tratích v kraji setkávají téměř dva roky. I těchto jednotek se ale týká současná kompletní renovace,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Výběr dodavatele modernizace vlaků trval o několik měsíců déle, než byl původní předpoklad. Smlouvu nakonec České dráhy podepsaly se slovenskou firmou ŽOS Zvolen. Ta začala s postupnou obnovou jednotek zhruba před rokem. Hodnota zakázky je 270 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.