V kraji jezdí první plně zmodernizovaný Stadler. Renovace dvanácti vlaků vyjde na 270 milionů

Autoři | Foto Olomoucký kraj

První zmodernizovaný vlak 646 výrobce Stadler vyjel ve zkušebním provozu na trať Olomouc – Drahanovice. Dvanáct vysloužilých souprav zakoupily České dráhy v Německu před třemi lety za 190 milionů korun, do provozu zatím vyjela jen část z nich. Jednotky nyní procházejí renovací, která celkově vyjde na 270 milionů. Práce na vylepšení vlaků zajišťuje firma ŽOŠ Zvolen.

První jízdu absolvovala jednotka 646.016 na spoji Os 14017 z olomouckého hlavního nádraží do Drahanovic. Jedná se o soupravu, která prošla kompletní modernizací interiéru a cestujícím tak nabízí plný komfort. Ještě v tomto týdnu by na stejné trati měla být nasazena také další modernizovaná souprava řady 646. 

„Vedle trati Olomouc – Drahanovice, kde Olomoucký kraj objednává spoje v rámci provozního souboru Haná, pak budou další renovované jednotky postupně nasazovány také v rámci provozního souboru Sever, a to na tratích ze Šumperka do Hanušovic nebo z Olomouce do Moravského Berouna. Na těchto tratích bude jezdit celkem 12 těchto vozidel, všechna budou uvedena do provozu během příštího roku,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD odpovědný za osobní dopravu.

Hlavní práce při listopadové výluce na trati Olomouc – Drahanovice se nekonaly, lidé jezdili náhradními autobusy takřka zbytečně. Rekonstrukce nástupišť dvou zastávek v Olomouci totiž nabrala zpoždění. Správa železnic tvrdí, že kvůli zdržení na...

Modernizovaná souprava je vybavena LCD monitory, cestujícím zpříjemňuje jízdu Wi-Fi připojení, ve vlaku nechybí elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky, audiovizuální informační systém nebo GPS lokace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK.

Samotné vlaky nabízejí bezbariérový přístup, ten však ve všech stanicích není možný kvůli neodpovídající světlé výšce nástupišť. V kraji tak postupně probíhá i rekonstrukce zastávek.

Světelná fontána u olomouckého nádraží je pryč. Neprošla revizí

Po šestnácti letech přišla Olomouc o světelnou fontánu, která měla zkrášlovat kruhový objezd nedaleko hlavního vlakového nádraží. Netradiční dekorativní prvek neprošel potřebnou revizí a oprava by se už nevyplatila.

„Ještě před samotnou velkou modernizací České dráhy zprovoznily 5 vlaků Stadler GTW vlastními silami. Se soupravami už se tak cestující na tratích v kraji setkávají téměř dva roky. I těchto jednotek se ale týká současná kompletní renovace,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Výběr dodavatele modernizace vlaků trval o několik měsíců déle, než byl původní předpoklad. Smlouvu nakonec České dráhy podepsaly se slovenskou firmou ŽOS Zvolen. Ta začala s postupnou obnovou jednotek zhruba před rokem. Hodnota zakázky je 270 milionů korun.

Hodnocení článku je 74 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Doprava, železnice, vlak, Stadler, České dráhy, Olomoucký kraj, Olomouc, Drahanovice, Německo, Jiří Ješeta, ŽOS Zvolen, Haná, Šumperk, Hanušovice

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.