Výstavba nadjezdu přes železniční koridor v olomoucké části Holice se přibližuje. Správa železnic požádala o stavební povolení. Projekt náhrady železničního přejezdu na velmi frekventované trati se připravuje zhruba pět let, v letošním roce by měly začít stavební práce.
Dlouhé stání před závorami a čekání na volnou chvíli pro průjezd. Přejezd na vytíženém železničním koridoru Praha - Ostrava přináší komplikace pro automobilovou dopravu. Situaci by měl vyřešit 88 metrů dlouhý most a přeložka silnice o délce takřka pět set metrů. Stavba nadjezdu bude stát zhruba 236 milionů korun a je zařazena v přehledu investic Správy železnic. Zahájena má být letos a dokončena v roce 2023.
Středa, 5. ledna 2022, 19:06
Správa železnic učinila jeden z úvodních kroků k vybudování vysokorychlostní tratě, jejíž část vznikne také v Olomouckém kraji. Státní organizace uzavřela smlouvy na přípravu projektů dvou úseků moderní železnice. Nová trať o celkové délce 65...
"Realizací dojde ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu, snížení dopravního momentu a zvýšení plynulosti silničního provozu," stojí v oznámení magistrátu o zahájení stavebního řízení. Po vybudování silničního nadjezdu bude nynější železniční přejezd v Olomouci- Holici zrušen. Stavba zahrnuje přeložku silnice v délce cca 468 metrů, most překlene železniční koridor a účelové komunikace.
Ze žádosti o vydání stavebního povolení vyplývá, že na novém mostě bude doprava vedena ve dvou jízdních pruzích širokých tři metry, přičemž pro cyklisty budou po stranách vyhrazeny metr široké pruhy. Výstavba je plánována ve dvou stavebních sezónách. Původní plány počítaly s tím, že nadjezd bude postaven v letech 2019 a 2020.
Středa, 1. prosince 2021, 13:29
Hlavní práce při listopadové výluce na trati Olomouc – Drahanovice se nekonaly, lidé jezdili náhradními autobusy takřka zbytečně. Rekonstrukce nástupišť dvou zastávek v Olomouci totiž nabrala zpoždění. Správa železnic tvrdí, že kvůli zdržení na...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.