Správa železnic učinila jeden z úvodních kroků k vybudování vysokorychlostní tratě, jejíž část vznikne také v Olomouckém kraji. Státní organizace uzavřela smlouvy na přípravu projektů dvou úseků moderní železnice. Nová trať o celkové délce 65 kilometrů povede z Prosenic na Přerovsku přes Hranice do Ostravy. Vlaky tudy mají poprvé vyrazit v roce 2029.
Projektová dokumentace vysokorychlostních tratí (VRT) nazvaných Moravská brána I. a II. určí přesné vedení tratí, technologii výstavby nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí v blízkosti železnice.
„Správa železnic zadala obě veřejné zakázky metodou Best Value, která je prostoupena celým procesem zadávacího řízení. Tento přístup zdůrazňuje odbornost dodavatelů, jejich kvalitu a samostatnost,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Ve výběrovém řízení pro VRT Moravská brána I. mezi Prosenicemi a stanicí Hranice na Moravě uspělo sdružení firem AFRY CZ, AF-Infrastructure a Sagasta. Projekční práce úseku Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov, označeného jako VRT Moravská brána II., zajistí sdružení společností MORAVIA CONSULT Olomouc, SUDOP BRNO a METROPROJEKT Praha. Samotná fáze stavby má po vyřešení přípravných prací a majetkoprávních záležitostí začít v roce 2025.
Středa, 29. prosince 2021, 18:12
Je tomu již dva a půl roku, co s velkou slávou začala rekonstrukce trati z Olomouce do Uničova, kterou v jízdním řádu nalezneme pod číslem 290. Mělo by se jednat o první regionální trať, kde se cestující budou moci svézt rychlostí 160 kilometrů v...
„Na prvním, zhruba dvacetikilometrovém úseku vznikne trakční napájecí stanice v Prosenicích, která zajistí dodávku elektrické energie pro provoz vlaků. Realizován bude také sjezd na stávající železniční síť ve stanici Hranice na Moravě,“ objasnil Gavenda s tím, že projektanti připraví také podklady pro zásadní modernizaci nádraží v Hranicích.
Projektanti úseku VRT Moravská brána II. připraví kromě dokumentace pro územní rozhodnutí samotné trati také sjezd na současnou infrastrukturu ve směru do železniční stanice Ostrava-Vítkovice. „V jejím obvodu vznikne údržbová základna, která bude sloužit k servisu obou úseků vysokorychlostní železnice,“ doplnil Dušan Gavenda s tím, že délka druhé části trati bude přibližně 45 kilometrů.
Středa, 1. prosince 2021, 13:29
Hlavní práce při listopadové výluce na trati Olomouc – Drahanovice se nekonaly, lidé jezdili náhradními autobusy takřka zbytečně. Rekonstrukce nástupišť dvou zastávek v Olomouci totiž nabrala zpoždění. Správa železnic tvrdí, že kvůli zdržení na...
Maximální rychlost souprav na vysokorychlostní trati Moravská brána bude 320 km/h, čas potřebný pro cestu z Přerova do Ostravy by se tak mohl zkrátit o zhruba patnáct minut. Nová trať bude podle Správy železnic sloužit pouze vlakům s přepravou cestujících a uleví jednomu z nejvytíženějších nákladních koridorů u nás.
„Na VRT totiž přejde část osobní dálkové dopravy, která nyní využívá právě hlavní trať mezi Ostravou, Přerovem, Břeclaví a hlavním městem. Benefity ale může vysokorychlostní trať přinést také regionální dopravě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Uvolněnou kapacitu na koridoru budou moci využít nové spoje v rámci integrovaných systémů,“ vysvětlil mluvčí Gavenda.
Středa, 24. listopadu 2021, 11:46
O téměř půl roku dřív se dnes otevřel severní obchvat Prostějova. Propojuje výpadovky na Kostelec na Hané a Konici s dálnicí na Olomouc a Brno, a odvede tak část dopravy z věčně ucpaného centra. První auta sem vjela dnes dopoledne. Stavba trvala...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.