Zejména obyvatelům Uničova na Olomoucku a blízkého okolí nyní dělá starosti železniční přejezd u stanice v Uničově. Po rekonstrukci trati totiž došlo k prodloužení takzvaných předzváněcích dob, a přejezd je proto uzavřen mnohem delší dobu. Řidiči a chodci nejsou jediní, kterým tato situace komplikuje život.
Podle místních nebyla v Uničově výjimkou situace, kdy byly závory uzavřeny třeba i deset minut, to v případě, kdy se ve městě vlaky křižovaly a mezí jedním a druhým nedošlo k otevření přejezdu. Tak dlouhá doba představuje značný problém zejména proto, že kromě tohoto přejezdu není v Uničově jiná možnost, jak se na druhou stranu kolejí dostat. Objížďka přes Brníčko a Dolní Sukolom by byla extrémně dlouhá. Situace se nyní začala řešit, komplikuje však pro změnu provoz na železnici.
Jediný způsob, jakým může výpravčí zajistit, aby byl přejezd otevřen co nejdéle, je stavění vlakové cesty na poslední chvíli. Jinými slovy, vlak dostane zelenou až těsně před odjezdem. Horší je to však ve směru do Uničova. V případě, že výpravčí postaví vlakovou cestu předem a rovnou až do stanice, přejezd se začne zavírat ještě dříve, než vlak vůbec zastaví na uničovské zastávce. Odhadem je tak uzavřen minimálně čtyři minuty. Výpravčí mají tedy tento způsob zakázán a musí stavět vlakovou cestu až těsně před vlakem, což komplikuje práci nejen jim, ale především strojvedoucím. Není příjemné mít před sebou neustále červenou, tedy návěst stůj.
A nejde jen o to, nezřídka se stává, že se výpravčí zapomene a krátce po rozjezdu ze zastávky musí vlak opět brzdit, jelikož mu před přejezdem stále svítí stůj. Kromě snížení jízdního komfortu je to pak taky plýtvání naftou, jelikož se na elektrické vlaky stále čeká.
Otázkou zůstává, zda se tato situace vyřeší s příchodem nových a rychlejších vlaků. Částečně určitě. Vlaky nezastavující na zastávce vjedou do Uničova rychleji, a přejezd tedy bude uzavřen jen nezbytně nutnou dobu, která ale musí být delší, než byla dříve kvůli vyšší rychlosti. U vlaků zastavujících na zastávce se to příliš nezlepší. Nezbývá tedy než věřit, že se zde jednou dočkáme mimoúrovňového křížení – nadjezdu nebo podjezdu.
Čtvrtek, 3. března 2022, 19:21
V úterý večer se na dlouhou cestu z Prahy do polského města Přemyšl vydal první humanitární vlak organizace Člověk v tísni. Vrátil se dnes ráno. Obousměrné spojení by v následujících dnech mělo fungovat pravidelně a tvořit jakýsi most mezi Ukrajinou...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.