Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Olomouc analyzuje noční parkování dodávek. Zjišťuje i lokality pro možné rozšíření zákazu

S odstupem několika měsíců vyhodnocuje olomoucký magistrát pilotní projekt nočního zákazu parkování dodávek v rozlehlé zóně olomouckého sídliště Tabulový Vrch a Neředín. Podobné opatření by se mohlo rozšířit i do dalších oblastí ve městě, radnice už takové požadavky eviduje a zjišťuje zátěž rozměrnějšími vozy v hustě obydlených čtvrtích.

Od závěru minulého roku nemohou řidiči dodávek nechat vozidlo od 19 do 6 hodin v zóně ohraničené ulicemi Foerstrova, Hněvotínská, Okružní a třída Míru. Zatímco pro majitele osobních aut se situace na sídlišti zlepšila, podněty nyní přicházejí z dalších městských částí. „Opatření je jedna z komponent, která by měla usnadnit parkování na velkých sídlištích. Neříkám, že je to samospasitelné, ale několik parkovacích míst takto na sídlištích vzniklo. Asi už nejde najít dokonalé řešení, aut je zkrátka moc,“ uvažuje náměstek olomouckého primátora Martin Major (ODS), který se zabývá také oblastí dopravy.

Dodávky se ze zakázané zóny na sídlišti přesunuly jinam. Situace je neúnosná, zlobí se místní

Pilotní projekt nočního zákazu parkování dodávek nad 2,1 tuny zavedl olomoucký magistrát v hustě osídlené lokalitě městských částí Tabulový vrch a Neředín. Podle obyvatel několik stovek metrů vzdáleného Varšavského náměstí se část větších aut...

Například komise městské části Olomouc – západ zaslala na Odbor dopravy a územního rozvoje olomouckého magistrátu návrh ke zvážení výstavby odstavných parkovišť pro dodávky na okraji města. Podle Majora je i toto řešení komplikované. „Nějaké lokality se vytipovávají, ale také to není tak jednoduché. Když se vybudují třeba dvě parkoviště pro nějakou velkou oblast, tak stejně každý dá dodávku na místo, které bude mít nejblíž k domu. To by sběrná parkoviště musela být u každé třetí ulice, a to už by tam pak mohla rovnou parkovat i osobní auta,“ podotýká Martin Major.

Na otázku, jakým způsobem se parkování dodávek ve městě promění, by měla odpovědět analýza, která bude radním k dispozici v následujících týdnech. „V minulých dnech proběhl průzkum nočního odstavování dodávek v okolí ulice Masarykova a nyní bude probíhat na sídlišti Povel a Nové Sady. Právě tato dvě sídliště budou pravděpodobně dalšími lokalitami, kde uvedené opatření rozšíříme,“ nastínil mluvčí olomouckého magistrátu Michal Folta.

Výsledky a statistiky proběhlého průzkumu posoudí vedení města v průběhu dubna. „Připravovaný materiál zhodnotí jak pozitivní, tak i negativní stránky tohoto opatření. V principu byla úvaha taková, že větší dodávky mají většinou speditérské firmy a podobně. Ty si ulehčují situaci tím, že jejich zaměstnanci parkují auta u domu,“ konstatoval náměstek Major.

Zaneřáděný pás blízko Šantovky se promění v nový park. Olomouc už má studii a řeší pozemky

Spousta odpadků, náletových dřevin a vyšlapaných stezek pokrývá v současnosti pás zeleně v těsném sousedství křižovatky ulic Velkomoravská a Švýcarské nábřeží. Do vysbírání pohozených obalů se místní pustí také během víkendové celorepublikové akce...

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Stanislav Heloňa

Štítky Doprava, parkování, dodávky, Tabulový vrch, Neředín, Nové Sady, Olomouc, sídliště, magistrát, Martin Major, Tabulový vrch a.s., ODS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Olomouc analyzuje noční parkování dodávek. Zjišťuje i lokality pro možné rozšíření zákazu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.