Zhruba o sto padesát milionů narostla oproti loňsku odhadované náklady na vybudování takřka osmi kilometrů nové dálnice mezi Olomoucí a obcí Kokory. První etapa spojnice krajského města s Přerovem má vyjít odhadem na 2,41 miliardy korun. Ředitelství silnic a dálnic nyní čeká na verdikt Nejvyššího správního soudu, který rozhoduje o platnosti či zrušení stavebního povolení.
Pro nový úsek dálnice D55 Olomouc – Kokory vyhlásilo ŘSD výběrové řízení na zhotovitele stavby. „Předpokládaná hodnota zakázky je 2 410 milionů Kč bez DPH. Na stavbu 7,6 km dlouhého úseku D55 se aktuálně řeší kasační stížnost ministerstva dopravy a ŘSD proti rozhodnutí soudu o zrušení právní moci stavebního povolení,“ shrnul na sociálních sítích aktuální situaci šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Pondělí, 11. července 2022, 12:54
Stavbu posledního úseku dálnice D1 okolo Přerova chtějí silničáři zahájit letos na konci roku. Projekt od počátku provázejí stížnosti ochránců přírody a části obyvatel Dluhonic, ministerstvo dopravy nyní řeší odvolání proti stavebnímu povolení....
Letos již měla státní organizace zajištěnou naprostou většinu potřebných pozemků a před nedávnem také skončila lhůta pro podání nabídek na zpracování záchranného archeologického výzkumu. Do tohoto procesu navíc zasáhl hackerský útok, který ovlivnil databáze Ředitelství silnic a dálnic. „Zadavatel se ve dnech 16. až 17. 5. 2022 stal cílem bezprecedentního kybernetického útoku, v jehož důsledku mimo jiné ztratil certifikáty - soukromé klíče pro dešifrování nabídek v této veřejné zakázce,“ uvedlo ŘSD.
Proti stavbě, která by od dopravní zátěže výrazně ulevila obcím Krčmaň a Kokory, ale i dalším vesnicím v okolí, vystupoval v minulosti zemědělský podnik Agra Velký Týnec. Družstvo v blízkosti plánované silnice chová dobytek a má obavy z vlivu dopravní stavby na zvířata a činnost firmy. Ředitelství silnic a dálnic již mělo k dispozici stavební povolení, krajský soud jej ale zrušil kvůli žalobě zemědělské společnosti. Proti tomuto rozsudku podalo ŘSD a ministerstvo dopravy kasační stížnost. „Bohužel čekáme na rozhodnutí Nejvyššího správního soudu už půl roku, přitom v liniovém zákoně je stanovena lhůta 90 dnů,“ citoval Radka Mátla web zdopravy.cz.
Podle aktuálního informačního letáku ke stavbě počítá ŘSD se zahájením stavby v roce 2023. Nová část dálnice D55 má být uvedena do provozu o tři roky později.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.