Žalobu ekologických spolků Děti země, Voda z Tetčic a Krajina Dluhonice proti platnosti územního rozhodnutí pro plánovaný úsek dálnice u Přerova zamítl minulý týden ostravský krajský soud. Šlo o poslední soudní spor v této záležitosti. Příprava stavby závěrečné části D1 pokračuje. Ředitelství silnic a dálnic už vybralo i firmy, které mají klíčovou silnici vybudovat. V rukou však nemá pravomocné stavební povolení.
Úterý, 12. července 2022, 18:42
Zhruba o sto padesát milionů narostla oproti loňsku odhadované náklady na vybudování takřka osmi kilometrů nové dálnice mezi Olomoucí a obcí Kokory. První etapa spojnice krajského města s Přerovem má vyjít odhadem na 2,41 miliardy korun. Ředitelství...
„Krajský soud v Ostravě vydal velmi důležité rozhodnutí, kdy zamítl žaloby a potvrdil právní moc změny územního rozhodnutí na stavbu D1 0136 Říkovice - Přerov. Díky tomu může pokračovat stavební řízení a stále je tak naděje zahájit stavbu do konce letošního roku,“ uvedl na twitteru šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl k aktuálnímu dění v případu, který znovu posuzoval soud od letošního dubna.
Podle serveru zdopravy.cz mohou ekologické spolky, které proti stavbě dlouhodobě vystupují, využít možnost podání kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu. Ta už ale nemá proti verdiktu odkladný účinek.
Dopravou zatížený Přerov roky doufá ve vybudování dálničního obchvatu. Stavba desetikilometrového úseku má vyjít na zhruba sedm miliard korun, zrealizovat ji má sdružení firem Strabag, IDS a Doprastav. Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v řešení majetkoprávních vztahů včetně vyvlastňování pozemků, zároveň čeká na verdikt Ministerstva dopravy ke stavebnímu povolení. Proti důležitému dokumentu podaly ekologické organizace i obyvatelé Dluhonic, kolem kterých má vést trasa dálnice, celkem sedm rozkladů. Příslušná komise ministerstva se námitkami zabývá od loňského podzimu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.