Přes zrekonstruovanou křižovatku na ulici Schweitzerova na olomouckém sídlišti Povel už projíždějí auta a procházejí chodci, cyklisté zatím nové cyklostezky využívat nemohou. Chybí na nich finální vrstva červeného asfaltu a město v této fázi stezky odmítlo převzít. Závěrečnou úpravu dostanou nyní zahrazené úseky pravděpodobně až v poslední fázi celé stavby v průběhu října.
V průběhu stavby nové trasy tramvajové trati v Olomouci procházejí výraznou proměnou místní části Nové Sady a Povel. Při květnovém opětovném zprovoznění pět měsíců uzavřené křižovatky ulic Schweitzerova, Jeremiášova a Zikova vzbudily diskuzi nezarovnané patníky a poklopy kanálů na cyklostezkách, na kterých už bylo i nasprejované značení. Ukázalo se, že na úsecích pro cyklisty ještě chybí poslední vrstva probarveného asfaltu.
Přes prvotní informace o možnosti takto stavbu schválit při dodržení parametru bezbariérovosti, nakonec město cyklostezky na křižovatce u Billy odmítlo převzít do užívání. Podle mluvčí města Jany Doleželové plánovala zhotovitelská firma dokončení pojízdné vrstvy v průběhu prázdnin, nakonec zřejmě dojde k pokládce barevného asfaltu až později.
Čtvrtek, 28. července 2022, 14:48
Na koncích ulice kompletní koleje, uprostřed však ještě bagry a zemina. Půlmiliardový projekt nové tramvajové trati a další infrastruktury na olomouckém sídlišti ve čtvrtích Povel a Nové Sady pokračuje výstavbou zejména v Zikově ulici. Její část se...
„Pro červený asfalt se musí odstavit obalovna, musí se dokonale vyčistit, stejně jako finišery a další stroje. To zabere celý den. Pak se zavelí a vyrábí se červený asfalt,“ objasnil situaci vedoucí projektu stavby tramvajové trati Martin Kutěj ze společnosti ŽS OHLA. Kromě stezek na nové křižovatce se bude asfaltovat několik dalších úseků například na ulici Zikova za připravovanými tramvajovými zastávkami. Tyto části komunikací ale ještě nejsou ve fázi pro pokládku finálního povrchu. „Vše se musí provést za jeden den. Bude potřeba nasadit víc zúžených finišerů a více mechanizace. Proto se všechno zaasfaltuje najednou až na závěr stavby,“ vysvětlil Martin Kutěj.
Červený asfalt podle něj nemá kromě barevného odlišení další funkci. „Buď se používá probarvený asfalt, nebo se častěji aplikují nátěry, které mohou mít i lepší protiskluzové vlastnosti,“ míní Kutěj a dodává: „Budeme se snažit udělat cyklostezky ještě v září, ale spíše nám to spadne až do října.“
Mimo půlmiliardovou investiční akci na vybudování tramvajové trati a další infrastruktury probíhá nedaleko křižovatky u Billy také příprava nového chodníku a stezky před panelovými domy v ulici Zikova naproti požární stanice. „Jde o navazující investiční akci města, která bude hotova do konce září,“ doplnil primátor Miroslav Žbánek (ANO) k rekonstrukci zhruba sto padesáti metrů komunikace pro pěší a cyklisty.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Proč tam není dlažba? 5 metrů před a za křižovatkou to na dlažbu navazuje, proč museli na ni cpát asfalt?