Zdá se to neuvěřitelné, ale mezi Olomoucí a Krnovem vyjely první vlaky v roce 1872 po pouhých dvou letech stavby. Po celý víkend se konají oslavy 150 let této trati. Centrem oslav bude tentokrát krnovské nádraží.
Trať vede náročným horským terénem, nachází se zde několik mostů a tunelů. O něčem podobném si dnes můžeme nechat jen zdát. Výročí 150 let však neslaví jen trať, ale také podnik Krnovské opravny a strojírny, který zahájil svou činnost současně s otevřením trati 1. října 1872 a v provozu je dodnes.
Na co se tedy můžeme o tomto víkendu těšit? Vypraveno bude několik zvláštních vlaků z Krnova do Opavy, Bruntálu i Jindřichova ve Slezsku, na nichž se ukáže parní lokomotiva Velký bejček (423.009), motorová lokomotiva 749.250 přezdívaná Bardotka nebo z Olomouce dobře známá dvojice motoráčků Hurvínek a Věžák. Na nádraží v Krnově pak bude probíhat výstava historických vozidel, ukázky hasičské techniky Správy železnic, modelová železnice nebo expozice České pošty a další.
Úterý, 21. června 2022, 18:48
Technicky náročný transport 88 tun vážící mostní konstrukce zvládli stavaři nedaleko Šumperka, kde probíhá další fáze rekonstrukce a elektrizace železniční trati na Uničov. Celý úsek má být hotový na začátku prosince, vlaky zde v budoucnu dosáhnou...
V sobotu 1. října dojde také k navrácení parní lokomotivy BS 200 na podstavec u krnovského nádraží. Zároveň bude od 9 do 17:30 probíhat den otevřených dveří v již zmíněném podniku Krnovské opravny a strojírny, který se nachází v těsné blízkosti železniční stanice.
Jde o poslední železniční akci letošní sezóny, zvláště svezení s lokomotivou Bardotka je díky charakteristickému zvuku jedinečným zážitkem. Více informací včetně jízdních řádů je na webu Vlakem na výlet.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.