Rozšíření výluk na tramvajových tratích v Olomouci se dotkne také trasy na Nové Sady. Za konečnou zastávkou Trnkova budou odborné firmy napojovat právě dokončovaný nový úsek vedoucí přes olomoucké sídliště. Cestující budou moci využít náhradních autobusů s označením X3.
„Od pondělí 10. října začne napojování nové tramvajové trati na Nové Sady, proto po dobu tří týdnů nebudou tramvaje obsluhovat trať v úseku od Tržnice po zastávku Trnkova,“ informovala mluvčí Dopravního podniku města Olomouce Anna Sýkorová.
Pondělí, 26. září 2022, 17:06
Do poloviny listopadu nebudou od olomouckého Hlavního nádraží do Pavloviček jezdit tramvaje. V plánu je několik stavebních akcí, které ovlivní i další formy dopravy. Frekventovanou trasu na Šternberk přes Hodolanskou ulici a Divišovu ulici přetne od...
Na trase tak bude nasazena náhradní autobusová doprava s označením X3 a cestující mohou využít i běžné autobusové linky. Výluka potrvá do 31. října a od 1. listopadu se počítá s provozem tramvají až na zastávku U Kapličky, tedy na ulici Schweitzerova nedaleko supermarketu Billa. Tento termín tak přinese dokončení rozsáhlého projektu prodloužení tramvajové trati v Olomouci o 1200 metrů. Investice s sebou nesla také komplexní přebudování infrastruktury v podzemí na části olomouckých sídlišť Nové Sady a Povel či vybudování tří nových zastávek MHD, úpravy křižovatek či vybudování nových chodníků a výsadbu zeleně.
Již od úvodu října je vyloučen tramvajový provoz na trati od hlavního vlakového nádraží do Pavloviček. Práce probíhají nejen v přednádražním prostoru na silnici a kolejích, ale také u ulice Fibichova, kde vznikne odbočka k novému krytému odstavu pro tramvaje. Důležitá rekonstrukce pak proběhne na ulici Hodolanské na mostu přes řeku Bystřici. Tuto frekventovanou trasu nejen pro tramvaje, ale i pro auta uzavře i komplexní oprava železničního přejezdu v ulici Divišova.
Ten prošel rekonstrukcí už před šesti lety při modernizaci železniční stanice Olomouc Hlavní nádraží, nyní jsou zde ale v plánu další stavební práce. Jejich začátek je stanoven na čtvrtek 6. října, hotovo má být v polovině listopadu. V té době místem neprojedou ani auta, kterých touto trasou ve směru na Šternberk či do Olomouce míří až 17 tisíc každý den. „Součástí rekonstrukce je také betonáž v místě železničního a tramvajového křížení. Náklady na rekonstrukci přejezdu jsou rozděleny mezi Správu železnic a Dopravní podnik města Olomouce. Jejich celková výše je zhruba 12 milionů korun,“ přiblížil mluvčí Správy Železnic Jan Nevola.
Také tento úsek budou v různých režimech podle průběhu uzavírek obsluhovat náhradní autobusy, tentokrát s označením X. Kvůli výluce tramvajové zastávky Hlavní nádraží se upravily trasy všech tramvajových linek, které nyní jezdí okruhy přes zastávku Kosmonautů. Ta leží asi 120 metrů od hlavního vlakového nádraží.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.