Zhruba tři roky by měla trvat stavba poslední úseku D1 v okolí Přerova. Se zahájením prací se čeká na výsledek posouzení rozkladů proti platnosti stavebního povolení. Těmi se již více než rok zabývá Ministerstvo dopravy, podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic by mohl verdikt přijít ještě v průběhu listopadu.
Pokud nabyde stavební povolení pro poslední úsek D1 právní moci, tak může stavba dlouho plánované části dálnice z Přerova do Říkovic začít ještě do konce letošního roku.
Ministerstvo dopravy už má pohromadě vyjádření všech úřadů, která potřebuje k rozhodnutí o rozkladech proti vydanému stavebnímu povolení na úsek dálnice D1 na kraji Přerova. Například ministerstvo pro místní rozvoj či olomoucké hejtmanství tvrdí, že podané námitky na stavební povolení jsou nedůvodné. Za svým rozhodnutím si podle zveřejněných podkladů stojí i další úřady, kterých se rozklady týkají.
Pondělí, 31. října 2022, 16:58
Po dvou letech se motoristé z Přerova konečně dočkali. Úřady dnes otevřely takzvaný průpich okolo autobusového nádraží, který by měl zrychlit dopravu v celém Přerově. Přišel na dvě stě milionů korun. Současně s jeho otevřením však skončil zákaz...
Účastníci řízení se mohou ke stanoviskům úřadů vyjádřit, termín vyprší 2. listopadu. „Rozkladová komise poté vezme všechny podklady a zároveň vyjádření, která dojdou, a bude rozhodovat o právní moci stavebního povolení. Mělo by se tak stát, věřím, v průběhu listopadu,“ řekl při slavnostním otevření přerovského průpichu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Pokud stavební povolení nabyde právní moci, tak ŘSD podle Mátla obratem podepíše smlouvu s už vybraným zhotovitelem, kterým je sdružení Strabag, Doprastav a IDS. „Jsme připraveni předat staveniště a stavbu zahájit ještě do konce letošního roku,“ podotkl Mátl.
Pro stavbu D1 u Přerova je vykoupeno více než 93 procent pozemků. Někteří další vlastníci se ale už s ŘSD dohodli a pozemky prodají. V několika případech začal proces vyvlastnění. „Jsou tam dílčí vyvlastnění, ale nemělo by to bránit tomu, aby se mohly rozběhnout stavební práce,“ dodal ředitel Mátl.
Zatímco po několik let budovaném průpichu se od posledního říjnového dne v Přerově jezdí, na ještě výraznější úlevu od hustého provozu místní dál čekají. Radek Mátl z ŘSD před časem upozornil i na riziko dalších soudních tahanic ze strany odpůrců stavby D1.
„Na D1 je napadán každý krok, který uděláme. Bohužel i kdyby komise potvrdila právní moc stavebního povolení, tak i zde nás čekají soudy. Je to prakticky jednoznačné. Budeme si muset projít ještě soudním martyriem, rozhodnutí jsou občas nevyzpytatelné. Může se stát cokoliv, i v průběhu samotné realizace. Dokud nebude hotovo a neuvidím tam jezdit auta, tak se budu pořád bát, že to nedokončíme,“ prohlásil ředitel Mátl v podcastu ŘSD.
Středa, 26. října 2022, 06:50
Přerovská firma Sensio.cz poslala do světa od loňska již asi 150 kusů violoncell vytisknutých na 3D tiskárně. Na unikátní hudební nástroj hrají hudebníci z USA, Velké Británie, Itálie, ale i z Francouzské Polynésie. Firma nyní sbírá ocenění po celém...
Dálnice D1 zatím končí na okraji Přerova, navazující poslední část do Říkovic má vyřešit dlouhodobě špatnou dopravní situaci ve městě. Desetikilometrový úsek D1 je posledním, který chybí k tomu, aby byl dálniční tah z Prahy přes Brno do Ostravy a na polské hranice kompletní. Pro stavbu D1 mezi Přerovem a Říkovicemi loni na podzim skončila platnost výjimky z posuzování vlivu stavby na životní prostředí, takzvané EIA. Ministerstvo dopravy v tomto termínu vydalo zatím nepravomocné stavební povolení, obdrželo ale sedm rozkladů.
Ze zveřejněné vyhlášky ministerstva dopravy vyplývá, že rozklady proti stavebnímu povolení podali čtyři lidé a také spolky Krajina Dluhonice, Voda z Tetčic a Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu. K rozkladům se vyjádřilo ministerstvo životního prostředí, ministerstvo pro místní rozvoj, ministerstvo zdravotnictví, ministerstvo vnitra a olomoucký krajský úřad.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.