Počasí dnes24 °C, zítra23 °C
Neděle 5. května 2024  |  Svátek má Klaudie
Bez reklam

Těžké kamiony se definitivně vrací do Přerova. Město prodloužení zákazu neprosadilo

, aktualizováno 10. listopadu 2022, 14:57

Přerovské radnici se nepodařilo prosadit obnovení zákazu vjezdu do města pro těžké kamiony, který platil po dobu stavby takzvaného průpichu. Ten přišel na dvě stě milionů korun a měl by zrychlit dopravu v celém Přerově. Průpich se otevřel koncem října.

Zákaz průjezdu městem pro vozidla nad 12 tun platil jen po dobu výstavby průpichu. Přerovská radnice se nyní obává, že po jeho otevření se do města opět ve velké míře vrátí těžké kamiony, protože zatím není dostavěný poslední úsek D1. Než začne dálnice fungovat, radnice požádala kraj a ministerstvo dopravy, zda by zákaz průjezdu městem pro vozidla nad 12 tun nemohl platit dál. Bohužel neuspěla.

"Stavba průpichu je už dokončená a podle sdělení ministerstva dopravy a Olomouckého kraje není legislativní možnost vjezd kamionů do města omezit," potvrdil náměstek primátora Přerova pro dopravu Tomáš Navrátil (ANO). 

Podle ministerstva dopravy nešlo však o žádost, ale pouze o dopis adresovaný ministrovi. "Nešlo o samotnou žádost o stanovení přechodné úpravy provozu s příslušnou dokumentací, která by upozornila řidiče na dopravní omezení na území města Přerova," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

FOTOGALERIE: Přerov se dočkal, dopravu zrychlí průpich. Zároveň však skončil zákaz vjezdu kamionů

Po dvou letech se motoristé z Přerova konečně dočkali. Úřady dnes otevřely takzvaný průpich okolo autobusového nádraží, který by měl zrychlit dopravu v celém Přerově. Přišel na dvě stě milionů korun. Současně s jeho otevřením však skončil zákaz...

Podle opozičního přerovského zastupitele Jana Horkého (Společně pro Přerov) se chyba stala už dávno v minulosti. 

"Nedokážu říct, jestli je zákaz vjezdu kamionů legislativně v pořádku, či nikoliv, ale celkově je chyba v koncepci dopravy v Přerově. Dělat čtyřproudový průtah městem, když všechna města se tohoto chtějí zbavit, je špatně. Jenom my si dopravu taháme do města. Na začátku tisíciletí si město průtah vyprojektovalo samo a teprve pak to celé předalo silničářům," objasnil Horký.

Nedávno dokončený průpich je součástí průtahu městem, jehož stavba začala v roce 2020. Průtah zahrnuje například i nový rondel v Dluhonské ulici. Samotný průpich je dlouhý 826 metrů, protíná areál někdejší firmy Juta, vede podél autobusového nádraží a napojuje se na Tovární ulici. Průpich přišel na 189 milionů korun, Přerov dal 20,5 milionu. 

Přerovská radnice nyní bude upravovat semafory křižovatkách Kojetínská, Velké Novosady, Komenského a Denisova, Tovární, aby byl průjezd městem plynulejší. "První dva týdny provozu nám ukázaly, že průtah plní svůj účel. Na hlavním tahu převádí regionální dopravu, zvýšil propustnost a snížil dopravní zatížení v centru města. Ještě chceme zlepšit výjezd v době dopravní špičky z vedlejších komunikací, a proto musíme upravit signální plán semaforů," dodal dnes v tiskové zprávě náměstek Navrátil.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Michal Šverdík

Štítky průpich, kamiony, 12 tun, vjezd, zákaz, konec, žádost, doprava, magistrát, Přerov, radnice, ministerstvo dopravy, Tomáš Navrátil, Jan Blahoslav Horký, ANO 2011, Dálnice D1, František Jemelka, Juta

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Těžké kamiony se definitivně vrací do Přerova. Město prodloužení zákazu neprosadilo  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.