Výrazný pokrok v budování alternativní trasy k dálnici D1 plánuje Ředitelství silnic a dálnic na příští stavební sezonu. V roce 2023 by se podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla mělo začít stavět hned několik nových úseků D35. Tato silnice vede Olomouckým krajem z Lipníku nad Bečvou přes Olomouc k Mohelnici. V budoucnu má nabídnout severní propojení přes východní Čechy až k Jičínu a Liberci.
Od Olomouce na Mohelnici funguje dálnice od roku 1985, další navazující úseky na pomezí Olomouckého a Pardubického kraje by se měly začít stavět až v roce 2025. „Tady máme před sebou spoustu práce. Musíme dostavět zhruba 100 kilometrů této dálnice. Ale spoustu úseků by se mělo začít stavět už v příštím roce. Mezi Pardubicemi a Mohelnicí by se mělo jednat o čtyři úseky, které bychom měli rozestavět,“ řekl v podcastu Ředitelství silnic a dálnic šéf ŘSD Radek Mátl.
Pátek, 11. listopadu 2022, 14:49
Veledůležitý východní obchvat Olomouce má zásadní problém. Blokuje ho ochranné pásmo vodního zdroje, které olomoucký magistrát schválil před dvěma lety na konci jara v době covidového lockdownu. Opatření tehdy prošlo v tichosti a bez povšimnutí...
D35 severní varianta k dálnici D1 a v budoucnu má zajistit propojení mezi Jičínem, Hradcem Králové, Mohelnicí a Olomoucí. V příštím roce chce státní organizace zahájit stavbu takřka dvanáctikilometrového úseku Janov – Opatovec nedaleko Svitav. U Vysokého Mýta je v plánu šest kilometrů nové dálnice k obci Džbánov a také přibližně šest set metrů dlouhý tunel Homole. Další desetikilometrový úsek se začne stavět za Hradcem Králové mezi obcemi Hořice a Sadová.
„Tato je dálnice v současné době velkou prioritou Ředitelství silnic a dálnic a věřím tomu, že jsme v příštích letech schopni ji zrealizovat a zprovoznit tak, jak předpokládáme,“ podotkl k významnému dopravnímu řešení ředitel Mátl.
V regionu se mimo jiné nyní připravuje také takzvaná malá modernizace dálnice D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí, která doplní letitý úsek o bezpečnostní prvky jako jsou oplocení, protihluková opatření či ekodukt. Ten bude sloužit zvířatům pro překonání frekventovaného silničního tahu.
Z dopravně vytíženého Mohelnického kopce by měl auta odklonit nový úsek Staré Město – Mohelnice, ke kterému aktuálně probíhá územní řízení. O stavební povolení bude ŘSD žádat zřejmě v příštím roce, uvedení úseku do provozu plánuje ŘSD až v závěru celého monumentálního projektu v roce 2029.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.