Při nárustu intenzity dopravy trápí řidiče při výjezdu z Přerova kolony, které vznikají u sjezdu z nedokončené dálnice D1 u Předmostí. Dopravu zde přibržďuje semafor, díky kterému ale mohou auta z dálnice vyjet na frekventovanou trasu z Olomouce do Přerova. Provizorní řešení se dočká přestavby za více než tři roky, mezitím je v plánu úprava intervalů světelné signalizace.
Dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou od roku 2019 končí za Přerovem nedaleko městské části Předmostí, navazující úsek kvůli mnoha letem sporů a tahanic ale stále chybí. Kvůli tomu se přistoupilo k vybudování prozatímního exitu z dálnice, který je na křížení s rušným tahem I/55 opatřený semaforem.
Úterý, 20. prosince 2022, 17:34
Stavba posledního chybějícího úseku dálnice D1 z Přerova do Říkovic může oficiálně začít. Politici, zástupci Ředitelství silnic a dálnic i zhotovitelských firem se setkali u základního kamene a symbolickým poklepáním odstartovali budování dopravní...
Zejména v dopravní špičce se před semaforem na výjezdu z Přerova tvoří fronty aut. Pro větší plynulost na hlavní silnici se v průběhu svátečních dnů semafor rozblikal oranžově, při dopravním náporu by ale tato varianta pro auta přijíždějící z dálnice zřejmě nefungovala. „Je to samozřejmě problematické, řešíme záležitost s Ředitelstvím silnic a dálnic, Olomouckým krajem a Dopravním inspektorátem Policie ČR,“ říká dopravní náměstek přerovského primátora Tomáš Navrátil (ANO). Jako v případě dalších významných dopravních staveb nejen v Přerově náleží semafor do majetku či správy ŘSD. „Jednání budou ještě probíhat, ale mělo by dojít k úpravě signálního plánu, aby byl ještě více posílen hlavní tah na Olomouc. Zároveň ale půjde vyjet z dálnice,“ ubezpečil náměstek Navrátil.
Se začátkem roku 2023 se rozběhnou první stavební práce na chybějící části dálnice D1 Přerov – Říkovice. Za 39 měsíců zvýšené dopravní a stavební zátěže se sjezd z dálnice u Předmostí přesune o několik stovek metrů směrem k Dluhonicím, kde vznikne rozsáhlá mimoúrovňová křižovatka. Semafor pak už cestu na Olomouc nebude limitovat. „Dopravní řešení v této oblasti bude po dokončení dálnice úplně jiné a aktuálně využívaný sjezd už bude sloužit pouze pro Středisko správy a údržby dálnice,“ dodává Tomáš Navrátil.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám