Dělníci dokončují poslední práce na nádražní budově v Moravském Berouně. Celková rekonstrukce zahrnovala odstranění části objektu, součástí byla i obnova vnitřních prostor. Správa železnic v budoucnosti chystá další investice do výpravních budov v Olomouckém kraji.
Novou střechu, fasádu, vyměněná okna, dveře a nová čekárna. To vše dokončují dělníci na nádražní budově v Moravském Berouně. „Původní budova byla dlouhodobě v neutěšeném stavu a svým rozsahem nevyužitelná,“ vysvětlil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Budova bude tedy menší a centrální část prošla rekonstrukcí. „Uvolněný prostor se využil pro nová stání pro auta a kola,“ doplnil mluvčí.
V současnosti pracovníci pokračují na rekonstrukci nádražní budovy v Ostružné. Práce na ní začaly během loňského podzimu. „Dělníci odstraňují nepůvodní přístavby a objekt prochází celkovou rekonstrukcí, včetně veřejně přístupných prostor,“ navázal mluvčí s tím, že pro veřejnost by zde měly být vybudované nové toalety. Práce na osmnáctimilionové rekonstrukci by měly skončit v letošním roce.
Neděle, 5. března 2023, 18:52
Od pondělí do čtvrtka nahradí vlakovou dopravu mezi Olomoucí a Šternberkem v obou směrech výlukové autobusy. Je to kvůli plánovaným výlukovým pracím na nedávno kompletně zrekonstruované trati 290 trati z Olomouce do Šumperka.
"Na září plánuje Správa železnic obnovu nádražní budovy v Senici na Hané. Té se vrátí původní ráz z doby výstavby v roce 1914 díky odstranění nepůvodních přístavků z 80. let," rozvedl Gavenda. V rámci rekonstrukce by měla budova projít výměnou oken a dveří a zateplením. Předpokládané celkové náklady se i v tomto případě pohybují kolem 18 milionů korun.
Pro následující roky chystá organizace investice do dalších výpravních budov, které by měly probíhat v závislosti na dokončování projektové přípravu a objemu finančních prostředků. „V nejbližší době by se mělo jednat o rekonstrukce nádraží ve Velké Bystřici nebo Hlubočkách,“ doplnil mluvčí.
Od roku 2016, kdy přešla správa nádražních budov pod Správu železnic, proběhlo celkem 20 rekonstrukcí nebo velkých celkových oprav nádražních budov. „Správa železnic v rámci těchto staveb investovala téměř 220 milionů korun. Namátkou šlo například o nádraží v Hanušovicích, Šumperku, Bludově, Bohuňovicích, Grygově, Štěpánově či Kostelci na Hané,“ uzavřel Gavenda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.