Neobvyklé svezení si mohou dopřát cestující na železniční trati vedoucí přes Přerovsko a Hranicko, a to ve švýcarském panoramatickém vagonu. Ten je součástí rakouské vlakové soupravy jedoucí na trase ze Štýrského Hradce přes Českou republiku do polského města Přemyšl. Na vozy uzpůsobené pro mimořádný rozhled do krajiny mohou pasažéři poprvé v historii narazit od neděle 11. června.
Panoramatické vozy řady Apm61 Panorama zakoupily švýcarské spolkové dráhy SBB v roce 1991 v počtu pouze 12 kusů. „Byly určené pro vlaky EuroCity, které projíždějí regiony s atraktivními výhledy na kouzelnou horskou krajinu nebo údolí podél řek, například přes Alpy nebo údolím Rýna. SBB je nasazovaly na spoje ze Švýcarska do Itálie, Francie, Německa, Nizozemí nebo do Rakouska. V současnosti obsluhují sezonní turistický vlak po staré trati přes Gotthardský průsmyk a jsou také součástí vlaku ze Štyrského Hradce do Curychu nebo z Curychu do Hamburku,“ přiblížil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Pátek, 9. června 2023, 13:01
S pravidelnou letní změnou jízdního řádu vlaků se v Olomouckém kraji v tomto termínu pojí důležitá novinka v podobě zrychlení železniční dopravy na loni zmodernizovaném a elektrifikovaném úseku z Olomouce přes Uničov do Šumperka. Zkrácení doby jízdy...
Od neděle 11. června budou panoramatické vozy nové součástí spoje EC 104/105 Porta Moravica ze Štýrského Hradce do Přemyšle. O den později pojede vlak opačným směrem. Tuzemskem bude projíždět od Břeclavi přes Přerov do Bohumína. Švýcarskými vagóny se svezou cestující v 1. třídě. Z přerovského nádraží by podle nových jízdních řádů uvedených na webu národního dopravce měl spoj Porta Moravica odjíždět v 10:13. „Platí v něm běžné jízdenky 1. třídy a doporučená je rezervace místa. Cena Flexi základní jednosměrné jízdenky pro 1. třídu v úseku Břeclav – Ostrava hlavní nádraží je 433 korun. Panoramatický vůz by měl jezdit na spoji Porta Moravica nejméně do konce letošního jízdního řádu v prosinci. Upozorňujeme, že vůz je v majetku švýcarských drah SBB a zařazuje ho do spoje zahraniční železnice ÖBB, proto České dráhy nemohou garantovat jeho nasazení,“ poznamenal v tiskové zprávě mluvčí ČD.
Třicet let staré vozy Apm61 mohou jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině, jsou vybavené klimatizací a kapacita k sezení činí 54 míst. Modernizací prošly v roce 2010 a cestujícím poskytují také možnost nabíjení přenosné cestovní elektroniky. „Výrobce udává, že díky velkým obloukovým panoramatickým oknům má cestující až o 90 procent větší výhled oproti klasickému vozu a úhel, který může sledovat ze svého místa je o 25 až 40 procent větší. Navíc je podlaha v panoramatickém voze výš než v běžných vagónech, a tak mají cestující o něco lepší výhled i při jízdě kolem protihlukových stěn,“ vylíčil mluvčí Šťahlavský s tím, že spoj Porta Moravica projíždí také po velmi atraktivní nejstarší horské železnici Semmeringbahn v Rakousku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
článek pěkný. Jen pozn. pro autora: jména lidí nebo zeměpisné názvy se nikdy nepřekládají popř. se k originálnímu názvu může přidat autorův překlad, pokud autor má opravdu tu touhu... :)