Vysokorychlostní trať mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku bude o něco delší, aby se zajistilo lepší napojení koridoru na krajskou metropoli Olomouc. Správa železnic nyní vybral dodavatele takzvaného technického návrhu, rychlá železnice se prodlouží o dvanáct kilometrů až do Brodku u Přerova.
"Zahajujeme práce na technickém návrhu vysokorychlostní trati na Přerovsku. Už projektovaná Moravská brána I bude o 12 kilometrů delší, abychom na rychlou dopravu lépe napojili krajskou metropoli Olomouc. Pro prodloužení z Prosenic do Brodku u Přerova jsme hledali dodavatele technického návrhu trati. Vítězné sdružení provede také inženýrsko-geologický průzkum, zpracuje dokumentaci EIA a spustí geografický portál, ve kterém lidé on-line najdou aktuální návrh trati," potvrdil na sociálních sítích ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Plánovaný úsek naváže na projektovanou vysokorychlostní železnici mezi Prosenicemi a Hranicemi. "Využívat ji budou pouze osobní vlaky s rychlostí až 320 kilometrů v hodině. Úkolem projektantů je navrhnout umístění a technické řešení dvanáctikilometrové trati, její napojení na stávající koridor Praha – Ostrava a doprovodnou infrastrukturu," dodal mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Pátek, 13. října 2023, 08:57
Modernizace vozového parku Českých drah pro železnice v Olomouckém kraji pokračuje, k dispozici má národní dopravce další dvě nové soupravy Regiopanter. Třívozových jednotek je nyní v regionu pět, celá zakázka počítá s dodáním dalších dvaadvaceti...
Prodloužení do Brodku u Přerova vychází ze schválené studie proveditelnosti spojení Brna a Ostravy z roku 2021 a přinese zkrácení jízdních dob. Projekt zahrnuje také úpravy stanic Brodek u Přerova a Prosenice. "Zpracovatelé v dokumentaci zohlední také zrušení projektu vodní infrastruktury Dunaj-Odra-Labe. Výstavba vysokorychlostní trati by měla začít na konci roku 2026," uvedl mluvčí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.