Počasí dnes2 °C, zítra3 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Vysokorychlostní trať na Přerovsku bude o dvanáct kilometrů delší. Zajistí lepší napojení koridoru na Olomouc

Vysokorychlostní trať mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku bude o něco delší, aby se zajistilo lepší napojení koridoru na krajskou metropoli Olomouc. Správa železnic nyní vybral dodavatele takzvaného technického návrhu, rychlá železnice se prodlouží o dvanáct kilometrů až do Brodku u Přerova.

"Zahajujeme práce na technickém návrhu vysokorychlostní trati na Přerovsku. Už projektovaná Moravská brána I bude o 12 kilometrů delší, abychom na rychlou dopravu lépe napojili krajskou metropoli Olomouc. Pro prodloužení z Prosenic do Brodku u Přerova jsme hledali dodavatele technického návrhu trati. Vítězné sdružení provede také inženýrsko-geologický průzkum, zpracuje dokumentaci EIA a spustí geografický portál, ve kterém lidé on-line najdou aktuální návrh trati," potvrdil na sociálních sítích ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Plánovaný úsek naváže na projektovanou vysokorychlostní železnici mezi Prosenicemi a Hranicemi. "Využívat ji budou pouze osobní vlaky s rychlostí až 320 kilometrů v hodině. Úkolem projektantů je navrhnout umístění a technické řešení dvanáctikilometrové trati, její napojení na stávající koridor Praha – Ostrava a doprovodnou infrastrukturu," dodal mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

V Olomouckém kraji jezdí další RegioPantery, moderních vlaků mají přibýt ještě dvě desítky

Modernizace vozového parku Českých drah pro železnice v Olomouckém kraji pokračuje, k dispozici má národní dopravce další dvě nové soupravy Regiopanter. Třívozových jednotek je nyní v regionu pět, celá zakázka počítá s dodáním dalších dvaadvaceti...

Prodloužení do Brodku u Přerova vychází ze schválené studie proveditelnosti spojení Brna a Ostravy z roku 2021 a přinese zkrácení jízdních dob. Projekt zahrnuje také úpravy stanic Brodek u Přerova a Prosenice. "Zpracovatelé v dokumentaci zohlední také zrušení projektu vodní infrastruktury Dunaj-Odra-Labe. Výstavba vysokorychlostní trati by měla začít na konci roku 2026," uvedl mluvčí.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Správa železnic

Štítky vysokorychlostní trať, VRT, prodloužení, Olomouc, okres Přerov, Prosenice, Brodek u Přerova, Správa železniční dopravní cesty, Hranice, Jiří Svoboda, Moravská brána, Ostrava, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vysokorychlostní trať na Přerovsku bude o dvanáct kilometrů delší. Zajistí lepší napojení koridoru na Olomouc  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.