Ředitelství silnic a dálnic ukončilo výběrové řízení na zhotovitele stavby D35 Křelov – Slavonín, tedy dokončení západního dálničního obchvatu Olomouce. O zakázku mělo zájem osm firem, cena díla je po veřejné soutěži o 300 milionů nižší, než státní organizace předpokládala. Budování tří kilometrů dálnice a mimoúrovňové křižovatky má začít na jaře 2024.
Po sérii odložení termínů otevírání obálek kvůli doplňujícím dotazům od firem ukončilo Ředitelství silnic a dálnic v pátek dopoledne výběrové řízení na stavbu hlavní trasy D35 na severozápadním okraji Olomouce. Výsledek oznámil generální ředitel státní organizace Radek Mátl na sociální síti X. „ŘSD obdrželo osm nabídek uchazečů na realizaci akce D35 3508.2 Křelov - Slavonín. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení EUROVIA CS a.s. a M - SILNICE a.s. za nabídkovou cenu 838,0 mil. Kč bez DPH, jedná se o 72 procent předpokládané ceny. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a probíhá příprava území,“ shrnul situaci šéf ŘSD.
Mnohaleté provizorium vedení dálnice D35 okolo Olomouce přes rondel nedaleko hypermarketu Globus by tak mělo být brzy minulostí. „Ačkoliv se jedná o poměrně krátký úsek, tak je tato část mimořádně důležitá. Naváže na jižní dálniční obchvat Olomouce a zároveň kapacitně připojí stávající trasu D35 na Mohelnici. A hlavně odstraní problematický uzel v podobě velkého kruhového objezdu. Nebudou tady už kolony a tranzitující dopravu odvedeme dál na linii D35,“ zdůraznil význam stavby Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Již několik měsíců pracují na budoucí trase bagry, buldozery a nákladní auta, které připravují lokalitu na blížící se výstavbu. Dálnice protne také zahrádkářskou kolonii, kde po 1. listopadu mohla firma začít s kácením dřevin.
„Skrývka ornice odhalila celou budoucí trasu dálnice, tento úsek bude měřit 3166 metrů. Všechny činnosti včetně pyrotechnického a archeologického průzkumu probíhají tak, abychom mohli začít stavět na jaře 2024. Zprovoznění stavby předpokládáme nejpozději někdy v roce 2026,“ prohlásil před nedávnem mluvčí Rýdl. V místě nyní pracují také odborníci z Archeologického centra Olomouc, kteří provádí takzvaný záchranný archeologický průzkum lokality.
Sobota, 21. října 2023, 15:53
Než zakryjí oblast polí u Olomouce neprostupné desky nového dálničního úseku, nechává Ředitelství silnic a dálnic podle platných nařízení zpracovat mezi Neředínem a Křelovem archeologický průzkum. Na budoucí trase dálnice tak odborníci hloubí sondy...
Trasa dálnice povede od úrovně obce Břuchotín za křelovským Fortem XVII a napojí se novou rozlehlou mimoúrovňovou křižovatkou v lokalitě nynější poměrně ostré zatáčky u Neředína, kde nyní auta rovněž musí zpomalovat. Stavaři budou muset rovněž zajistit úpravy a přeložky stovek metrů silnic nižších tříd i polních cest či inženýrských sítí. Součástí stavby jsou i čtyři mostní objekty.
Plán na stavbu této části olomouckého obchvatu ministerstvo dopravy poprvé zveřejnilo už v roce 2006. Podle Ředitelství silnic a dálnic však stavba potřebné části dálnice dlouho nepokračovala kvůli sporům o vedení trasy u Křelova. Kvůli zákonným změnám bylo nutné opakovat i proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí EIA.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.