Přibližně 200 tisíc kilometrů navíc najedou podle nového jízdního řádu vlaky Českých drah na území Olomouckého kraje. Do regionální dopravy se má v průběhu příštího roku zapojit kompletní dodávka 27 třívozových moderních vlaků RegioPanter. Nový jízdní řád vejde v platnost v neděli 10. prosince. ČD počítají s posílením spojení na Šumpersko, naopak kvůli opravě Jezernických viaduktů dojde k omezení provozu na velmi vytížené trati mezi Hranicemi a Lipníkem nad Bečvou.
Nové spěšné vlaky z Olomouce do Velkých Losin na Šumpersku či do Starého Města u Uherského Hradiště i větší kapacitu rychlíků na lince z Olomouce do Jeseníku nabídne cestujícím nový jízdní řád Českých drah (ČD), který bude platit od 10. prosince 2023 do 14. prosince 2024. „V polovině příštího roku bude zároveň dokončena dodávka 27 elektrických jednotek RegioPanter. Tato moderní vozidla zajistí společně se třemi podobnými jednotkami z předchozí série provoz na všech elektrifikovaných tratích v regionu," sdělil mluvčí ČD Petr Pošta.
V jízdním řádu pro rok 2024 je podle Pošty meziročně zvýšen rozsah vlakové dopravy na území Olomouckého kraje, vlaky najedou o zhruba 200 tisíc kilometrů víc, celkem tedy přibližně 6,5 milionu vlakokilometrů. „ČD budou v regionu zajišťovat průměrně 476 regionálních vlaků v pracovní dny a 350 regionálních vlaků o víkendech," uvedl Pošta.
ČD v pracovní dny zavedou nové spěšné vlaky z Velkých Losin do Olomouce a zpět, což byl požadavek Olomouckého kraje. Ráno pojedou dva vlakové spoje z Velkých Losin do Olomouce, odpoledne pojede vlak v opačném směru z Olomouce do Velkých Losin.
Pondělí, 4. prosince 2023, 13:06
Po kritické situaci na regionální železnici mezi Olomoucí a Uničovem z přelomu října a listopadu se v následujících týdnech komplikace spojené se zabezpečovačem ETCS zmírnily. Zrekonstruovaná trať na Olomoucku je úsekem, kde dochází ke komplexnímu a...
Všechny spěšné vlaky ze stanice Zábřeh na Moravě do Jeseníku budou posíleny o další vůz s kapacitou 80 míst k sezení. V těchto vlacích budou moci cestující přepravit až 18 jízdních kol. V první polovině roku 2024 bude dokončena obměna dosud provozovaných elektrických jednotek za nové třívozové jednotky RegioPanter na lince z Olomouce a Přerova do Hranic na Moravě a Vsetína.
Příští rok je naplánována oprava Jezernických viaduktů nedaleko Hranic na Přerovsku, což zkomplikuje provoz vlaků mezi stanicemi Lipník nad Bečvou a Hranice na Moravě. „Po dobu trvání náročné stavební činnosti budou regionální osobní vlaky nahrazeny autobusy v úseku z Lipníka nad Bečvou do Hranic na Moravu," upozornil mluvčí ČD.
Regionální vlaky jsou součástí Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje, který loni evidoval v linkových autobusech, vlacích a vozidlech MHD 57,961 milionu cestujících, meziročně o 43 procent více. Loňský počet cestujících překonal i předcovidový rok 2019, kdy krajský dopravní systém využilo 42,066 milionu lidí. V letech 2020 a 2021 počet cestujících kvůli pandemii koronaviru a preventivním opatřením výrazně klesl.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje pokrývá svými 131 tarifními zónami všech 402 obcí na území Olomouckého kraje a příhraniční oblasti s Pardubickým, Jihomoravským, Zlínským a Moravskoslezským krajem. Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje dostal loni na zajištění dopravní obslužnosti od krajské samosprávy příspěvek 1,532 miliardy korun a od měst a obcí dalších 181 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.