Počasí dnes11 °C, zítra15 °C
Čtvrtek 25. dubna 2024  |  Svátek má Marek
Bez reklam

FOTOGALERIE: Obří jeřáb usadil mohutné nosníky nad řeku Bečvu. Stavba D1 u Přerova pokračuje

Mimořádně rozměrný jeřáb v těchto dnech pracuje na okraji Přerova na jednom z nejnáročnějších úkolů stavby posledního chybějícího úseku dálnice D1. Těžká technika transportovala nad řeku Bečvu stotunové nosníky, které budou tvořit dálniční estakádu.

Deset kilometrů dlouhý úsek budoucí dálnice D1 Říkovice – Přerov tvoří celkem 228 stavebních objektů, ten s číslem 209 se řadí mezi největší a technicky nejnáročnější. Jde takřka kilometrové přemostění průmyslového areálu Precheza, železniční trati a řeky Bečvy.

V minulém týdnu se pustily odborné firmy do instalace nejdelších nosníků, které utvoří jedno z jedenadvaceti mostních polí a překlenou vodní tok. V pondělí tým obsluhy jeřábu umístil přesně na určenou pozici poslední ze čtyřicet metrů dlouhých ocelových dílců. Posloužil jim k tomu speciální jeřáb s nosností 750 tun, každý z nosníků vážil přibližně 100 tun. „Estakáda má 21 polí, každé je tvořené ze čtyř nosníků, které mohou mít víc částí, někdy dvě nebo tři v závislosti na délce,“ sdělil Petr Černík ze zhotovitelské firmy Strabag.

Oprava Chválkovické či rekonstrukce dálnice na Litovel. ŘSD zveřejnilo plán investic v kraji

Ředitelství silnic a dálnic plánuje v Olomouckém kraji investovat letos do oprav dálnic a silnic I. třídy přibližně 600 milionů korun. V roce 2024 počítá olomoucké pracoviště například s rekonstrukcí D35 ve směru od Olomouce na Litovel či se...

Dlouhé přemostění bude v následujících měsících dostávat čím dál jasnější obrysy v celé své délce, ve směru na Lipník nad Bečvou bude probíhat výstavba pilířů. Na ně se opět budou usazovat nosníky. „Až budeme mít ucelená pole, tak se bude na ocelové konstrukci betonovat mostovka a na ní potom vozovka. Takovým šachovnicovým systémem se budou doplňovat další části mostu, který tak bude postupně vznikat,“ dodal Černík.

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla se při budování významné investice daří dodržovat naplánovaný harmonogram. Stavba za sedm miliard korun se rozběhla v samotném závěru roku 2022 a má trvat 39 měsíců. Do dokončení klíčového úseku D1, který má zkompletovat páteřní silnici České republiky, tak podle zbývají dva roky. „Stavba technicky a termínově postupuje správně dopředu. Vzhledem k rozsahu celého projektu nelze nyní hovořit o žádném urychlení, ani zpoždění. Prakticky zde nebyla žádná zimní přestávka,“ upozornil mluvčí Rýdl.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Stanislav Heloňa

Štítky Doprava, dálnice, stavba, D1, jeřáb, most, estakáda, silnice, ŘSD, Ředitelství silnic a dálnic, Přerov

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

FOTOGALERIE: Obří jeřáb usadil mohutné nosníky nad řeku Bečvu. Stavba D1 u Přerova pokračuje  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.