Na stavbě nového úseku D35 poblíž Olomouce končí několikaměsíční záchranný archeologický výzkum a rozbíhají se přípravné fáze pro samotnou výstavbu. Jedním z úvodních úkonů má být v prvním dubnovém víkendu demolice menšího mostu nad dálnicí, což si vyžádá na jeden a půl dne úplné uzavření frekventovaného úseku.
Pátek, 22. března 2024, 14:53
Po slavnostním zahájení se postupně rozbíhá budování poslední chybějící části západního dálničního obchvatu Olomouce. Stavba D35 Křelov – Slavonín zasahuje do polí, malé zahrádkářské kolonie a protíná také silnici vedoucí od Křelova k olomoucké...
Od tohoto týdne začala první etapa omezení spojených se stavbou D35 Křelov – Slavonín, aktuální částečné uzavírky se týkají D35 poblíž obce Křelov-Břuchotín. Zavřená je také komunikace III. třídy 5709 za sjezdem z dálnice u Křelova, tato cesta do Topolan, Hněvotína a dalších obcí nyní už s částečně odfrézovaným povrchem slouží vozidlům stavby.
Nová část dálnice dokončí západní obchvat města Olomouce a odkloní dopravu z přetíženého kruhového objezdu u hypermarketu Globus. „Aktuální etapa omezení potrvá do 14. dubna. V tomto období proběhnou přípravné práce, vytvoří se sjezdy na staveniště na začátku i na konci úseku,“ přiblížil stavbyvedoucí František Vintr ze zhotovitelské firmy Eurovia. Ještě do konce dubna by pak měl být podle webu Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje uzavřený pravý jízdní pruh D35 u Křelova ve směru z Mohelnice na Olomouc.
V plánu je ale brzy také úplná uzavírka dálničního tahu, v sobotu 6. dubna ráno by se technika měla pustit do zbourání nadjezdu nad dálnicí u Břuchotína. Most, který sloužil pro přístup na zemědělské pozemky, už od tohoto týdne pracovníci postupně připravují na demolici. „Práce na snesení nosníků začnou v sobotu 6. dubna v 7 hodin ráno a budou se provádět do 21 hodin. Pak se musí podle stanovených podmínek přerušit. V neděli v 7 hodin ráno se bude pokračovat a dálnice musí být průjezdná ve 13 hodin odpoledne. I v noci bude platit uzavírka, ale nesmí se dělat hlučné práce, v té době se zaměříme na menší přípravné úkony či odklízení,“ objasnil stavbyvedoucí. Nové přemostění už pro místní komunikaci vznikat nebude. „Jedná se o polní cestu, v tomto případě půjde o demolici bez náhrady,“ podotkl Vintr.
Po dubnových omezeních v provozu už by měli motoristé po D35 od Olomouce k Litovli jezdit v běžném režimu dvou pruhů pro každý jízdní směr. „Bude zde pouze upozornění, že se v lokalitě nacházejí sjezdy na stavbu, ale jinak by nemělo dojít k omezení provozu až do dubna příštího roku. Pak nastanou další fáze výstavby a budou se řešit další uzavírky,“ doplnil František Vintr s připomenutím, že kompletní dokončení stavby se předpokládá na začátku roku 2027, předčasné uvedení do užívání je pak naplánovano na duben 2026.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.