Příliš vysoká rychlost v hustém provozu stála podle prvotních zjištění policistů za čtvrteční dopravní nehodou, která na několik hodin zcela zablokovala dálnici D35 u Litovle. Postarší šofér odstavil kvůli poruše nákladní auto u krajnice, to ovšem na úzké komunikaci zasahovalo do jízdního pruhu. Během pár okamžiků do stojícího vozu naboural kamion a zranil také utíkajícího řidiče.
K vážné nehodě dvou nákladních vozidel došlo ve čtvrtek kolem 9. hodiny před dálničním sjezdem z D35 u Unčovic ve směru z Olomouce na Mohelnici. „Podle zjištěných informací třiatřicetiletý řidič nákladní soupravy nepřizpůsobil rychlost jízdy zejména hustotě provozu a dalším okolnostem, které je možno předvídat. Na poslední chvíli se chtěl vyhnout odstavenému nákladnímu vozidlu DAF, které na pravé straně u svodidel odstavil pro poruchu jeho osmapadesátiletý řidič. Ten po zastavení z vozidla vystoupil, a než stačil umístit výstražný trojúhelník za vozidlo, přijela nákladní souprava a do jeho odstaveného vozu narazila. Muž se snažil opustit těleso dálnice za svodidla na pravé straně, přesto došlo k zachycení za nohu a jeho zranění,“ přiblížila okolnosti kolize policejní mluvčí Ivana Skoupilová.
Při nehodě se vysypal z menšího z nákladních aut náklad na silnici, frekventovaný dálniční tah policie uzavřela a probíhalo vyšetřování a odklízení následků střetu. Za neprůjezdným místem nehody čekali řidiči více než hodinu, poté mohli kolem nabouraných vozidel jedním pruhem projet dál. Mezi 12. a 15. hodinou byl úsek znovu zcela uzavřený kvůli překládce nákladu a odtahu vozidla. Plný provoz se na dálnici podařilo obnovit po takřka osmi hodinách až před půl pátou odpoledne. „Způsobená škoda na zúčastněných vozidlech a příslušenství komunikace byla předběžně vyčíslena na milion korun. Dopravní nehodou se policisté i nadále zabývají,“ doplnila mluvčí Skoupilová.
Úterý, 30. dubna 2024, 16:34
Olomoucký kraj zveřejnil výsledky analýz stavu silnic, jejichž opravy byly podle kriminalistů předmětem nezákonné činnosti organizované skupiny politiků, úředníků a pracovníků stavebních firem. Ze šesti posuzovaných staveb byla v pořádku jediná. U...
Úsek dálnice Olomouc – Mohelnice je nejstarší části dálnice D35, byl dokončen v osmdesátých letech minulého století. Komunikace již nevyhovuje současným bezpečnostním standardům. „Šířka zpevněné krajnice činí pouze 1,5 metru a je nedostatečná pro bezpečné nouzové zastavení vozidel, což vytváří rizikové situace a je i příčinou dopravních nehod vzhledem k vysoké dopravní zátěži přesahující 22 až 27 tisíc vozidel za 24 hodin,“ uvádí zástupci Ředitelství silnic a dálnic v dokumentu k připravované modernizaci této části letité autostrády, která je užší oproti aktuálně budovaným dálničním úsekům. „Modernizace předmětného úseku dálnice D35 zahrnuje vybudování bezpečnostních zálivů pro nouzové zastavení vozidel v souladu s platnými normami. Je navrženo celkem 89 zálivů, z toho 81 nouzových a osm pro údržbu dálnice,“ informuje ŘSD. Takzvaná malá modernizace bude zahrnovat například také oplocení v délce přes 38 kilometrů, protihlukové stěny či ekodukt, který umožní nerušený přechod dálnice pro zvěř. Význam záměru narůstá s dokončováním dalších úseků D35, které stále navyšují atraktivitu této alternativy k dálnici D1, a mezi Moravou a Čechy se tak zvyšuje intenzita dopravy. Se zahájením rozsáhlých úprav za přibližně 700 milionů korun ŘSD předběžně počítá v roce 2027, dokončení pak předpokládá za další čtyři roky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
dalši krétén kamioňák, co měl mozek přepnuté na "autopilota" !!! - - - nicméně málem smrt a v kombinaci se slovem "zastaralé", už si mafiáni mnó ruce, jak se bude štědře "Investovat" !
Jako ale tohle má být dálnice a žádný odstavný pruh. Stejně jako kolem Prostějova. Tady se vám porouchat auto, tak se s ním rovnou můžete rozloučit a čekat kdo ho smete. Silnice a dálnice v Olomouckém kraji jsou jedna velká katastrofa