Hned dvě žaloby ekologické organizace Děti Země proti výstavbě posledního chybějícího úseku D1 u Přerova zamítly senáty ostravského krajského soudu. Námitky dlouhodobých odpůrců budování klíčové liniové stavby se týkaly celkem 42 stavebních objektů, budování dálnice pokračuje podle harmonogramu.
Po dlouhých letech sporů a soudních tahanic se na konci roku 2022 mohla rozběhnout stavba 10,1 kilometru měřícího úseku D1 Říkovice – Přerov. Dílo zahrnuje celkem 228 stavebních objektů a i v době zahájení výstavby čelilo žalobám ze strany ekologických organizací, v pozici žalobce vystupovala zejména spolek Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu.
Organizace v těchto dnech neuspěla s námitkami ve dvou případech, které se týkaly 20 a 22 stavebních objektů souvisejících s dálnicí D1. Žaloby z 8. března 2023 i 30. října 2023 senáty Krajského soudu v Ostravě shodně 9. května zamítly.
Úterý, 14. května 2024, 15:07
S dostavbou posledního chybějícího úseku dálnice D1 se naplno projevuje výhodná strategická poloha Přerova uprostřed Moravy. Zájem investorů rapidně roste. V Přerově vznikají nové průmyslové zóny, tisíce pracovních míst a stovky bytů. Město se už...
Představitelé Dětí Země mohou ještě proti tomuto verdiktu podat takzvanou kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu, a to ve lhůtě dvou týdnů od doručení rozhodnutí.
Verdikt se tak přidává k dalšímu potvrzení platnosti stavebního povolení soudem z letošního března, tento spor se týkal hlavní trasy dálnice u Přerova. „Máme všechna platná rozhodnutí, abychom podle harmonogramu stavěli. Aktuální rozhodnutí soudu vnímám jako potvrzení správnosti naší přípravy stavby a zároveň i jako jasný vzkaz těm, kteří pomalu už v polovině stavby by ještě hledali cesty a způsoby, jak ji zastavit,“ komentoval tehdy mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Investice za takřka sedm miliard korun probíhá podle ŘSD podle stanoveného plánu, který stanovuje termín uvedení úseku do provozu v březnu roku 2026. „Jedna z nejnáročnějších staveb dálnice v republice pokračuje podle harmonogramu, což je zásadní informace v kontextu složitosti stavebních technologií, potřeby materiálu a nevyhnutelné administrativy. Poslední úsek D1 v tuzemsku roste rychlým tempem navzdory četným překážkám,“ uvedli zástupci státní organizace na začátku května.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.