Série dopravních nehod na dálnici D35 se rozšířila o další událost v pátek odpoledne, když řidič nákladní soupravy naboural poblíž Litovle do odstaveného autobusu. Při střetu utrpěl jeden člověk zranění, nehoda zastavila provoz na rušném tahu ve směru od Mohelnice na Olomouc.
K nehodě došlo před 17. hodinou nedaleko dálničního exitu Unčovice na úrovni obce Náklo. Podle mluvčího Hasičského záchranného sboru Olomouckého kraje Josefa Koláčka kamion narazil do prázdného odstaveného autobusu. „Do vyšetření nehody a přeložení nákladu bude dálnice uzavřena, podle předpokladů minimálně ještě dvě hodiny,“ řekl po 18. hodině k omezením na D35 ve směru na Olomouc Koláček. U nehody zasahovala profesionální jednotka z Litovle a dobrovolní hasiči ze Senice na Hané a Náměšti na Hané. „Provedli jsme úklid vozovky, protipožární opatření a zajistili únik oleje,“ doplnil mluvčí. Okolnosti a příčiny nehody vyšetřuje Policie ČR.
Čtvrtek, 18. července 2024, 20:19
Stavba poslední části obchvatu Olomouce zkomplikuje až do konce července provoz na dálnici směrem na Mohelnici u Křelova. Silničáři musí vykopat jámy pro napojení plynovodu. Definitivně se řidičů uleví v roce 2026, kdy bude západní obchvat hotový.
Úsek dálnice Olomouc – Mohelnice je nejstarší částí dálnice D35, byl dokončen v osmdesátých letech minulého století. Komunikace již nevyhovuje současným bezpečnostním standardům. „Šířka zpevněné krajnice činí pouze 1,5 metru a je nedostatečná pro bezpečné nouzové zastavení vozidel, což vytváří rizikové situace a je i příčinou dopravních nehod vzhledem k vysoké dopravní zátěži přesahující 22 až 27 tisíc vozidel za 24 hodin,“ uvádí zástupci Ředitelství silnic a dálnic v dokumentu k připravované modernizaci této části letité autostrády, která je užší oproti aktuálně budovaným dálničním úsekům.
„Modernizace předmětného úseku dálnice D35 zahrnuje vybudování bezpečnostních zálivů pro nouzové zastavení vozidel v souladu s platnými normami. Je navrženo celkem 89 zálivů, z toho 81 nouzových a osm pro údržbu dálnice,“ informuje ŘSD. Takzvaná malá modernizace bude zahrnovat například také oplocení v délce přes 38 kilometrů, protihlukové stěny či ekodukt, který umožní nerušený přechod dálnice pro zvěř. Význam záměru narůstá s dokončováním dalších úseků D35, které stále navyšují atraktivitu této alternativy k dálnici D1, a mezi Moravou a Čechy se tak zvyšuje intenzita dopravy. Se zahájením rozsáhlých úprav za přibližně 700 milionů korun ŘSD předběžně počítá v roce 2027, dokončení pak předpokládá za další čtyři roky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.