Počasí dnes3 °C, zítra2 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Jak zajistit, aby byla podlaha vlaku v rovině? Technici v depu ČD v Olomouci mají nový speciální měřící lis

Jak zajistit, aby podlaha vlaku byla v rovině, i když je vagon nerovnoměrně zatížený? S tím pomůže nový měřící lis, který České dráhy nyní instalovaly ve svém depu v Olomouci. Zařízení zároveň přinese rychlejší údržbu a nastavení podvozků železničních vozidel.

Moderní měřící lis v Olomouci je první svého druhu u Českých drah, které jeho pořízení plánují i pro další servisní střediska kolejových vozidel. 

"Měřicí lis třetí generace pro ČD vyrobila firma Washina engineering. Důraz je kladen na maximální automatizaci, což minimalizuje možnost chyby lidského faktoru. Především je ale práce na novém lisu mnohem rychlejší a tím i efektivnější pro celý proces servisu vozidla. Zařízení v olomouckém středisku ročně zkontroluje kolem dvou set podvozků," uvedla mluvčí ČD Vanda Rajnochová.

Měřicí a nastavovací lis je zařízení, které hraje důležitou roli ve chvíli, kdy kolejové vozidlo po najetí určitého počtu kilometrů zamíří do depa ke kontrole a servisu. Podvozek je nutné rozebrat, zkontrolovat, vyměnit předepsané díly a poté znovu smontovat.

Prezident Pavel ocenil zachránce cestujících z hořícího vlaku v Olomouci. Obdrželi medaili Za hrdinství

Prezident Petr Pavel v pondělí večer při slavnostním ceremoniálu na Pražském hradě ocenil hrdiny z hořícího vlaku v Olomouci. Lukáš Dudík a Roman Juřena obdrželi medaili Za hrdinství. Při hrozivé loňské nehodě vlaku a kamionu oba muži pomohli...

"Právě podvozek je jednou z nejdůležitějších součástí vlaku a jeho správné nastavení je zásadní pro bezpečnou, pohodlnou a plynulou jízdu soupravy. Správné nastavení zaručí například i to, že podlaha ve vozidle zůstane během jízdy v rovině, i když je vagon nerovnoměrně zatížen," uvedl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus.

Při servisní prohlídce technici zkontrolují všechny součásti podvozku. Pokud je vše v pořádku, podvozek znovu složí. Měřící lis poté na podvozek zatlačí silou až 60 tun a za pomoci laseru jej pomyslně zatěžuje do správné polohy. "Důležitý je přitom každý milimetr. Ve chvíli, kdy jsou splněny všechny parametry stanovené normami, vrací se podvozek pod vagon," dodala Rajnochová.

Hodnocení článku je 46 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto poskytly České dráhy

Štítky vlak, podlaha, vagon, lis, měření, železnice, České dráhy, Olomouc, podvozek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Jak zajistit, aby byla podlaha vlaku v rovině? Technici v depu ČD v Olomouci mají nový speciální měřící lis  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.