Na deseti kilometrech budoucí trasy D1 Říkovice – Přerov pokračuje intenzivní stavební činnost, která se v sobotu dotkne i rušné silnice I/55 na trase mezi Přerovem a Hulínem. Stavbaři budou instalovat nosníky mostního objektu, řidiči místem projedou přes částečnou uzavírku. ŘSD stále jedná o možnosti dřívějšího dokončení posledního chybějícího úseku páteřní tuzemské dálnice.
Na sobotu 23. listopadu je od 6 do 20 hodin naplánovaná částečná uzavírka silnice I/55 poblíž současného nájezdu na dálnici D1 poblíž obce Říkovice. V této oblasti probíhá jedna ze složitějších operací výstavby klíčového dálničního úseku kolem Přerova, stavební objekt s označením 201 překonává železniční koridorovou trať a také silnici I. třídy. „Vlivem usazování nosníků mostu dálnice D1 bude doprava vedena kyvadlově pomocí regulovčíků,“ upozornil mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Náměstek přerovského primátora pro oblast dopravy Tomáš Navrátil (ANO) doplňuje, že řidiči mohou jako náhradní trasy využívat silnice II/436 a III/ 4348 Přerov-Bochoř-Vlkoš-Říkovice, nebo směr Přerov-Horní Moštěnice-Přestavlky-Říkovice.
Budování klíčové části dálnice, která uleví nejen Přerovu ale i dalším městům a obcím v regionu, probíhá od prosince 2022, hodnota investice se blíží sedmi miliardám korun. Tato částka se může v budoucnu ještě o něco navýšit, stát prostřednictvím ministerstva dopravy a ŘSD usiluje o urychlení výstavby, což s sebou nese i vyšší náklady na zajištění materiálu, techniky i pracovníků.
Středa, 20. listopadu 2024, 17:18
První ze dvou dálničních úseků, které mají propojit Olomouc a Přerov, je přibližně v polovině výstavby a práce pokračují podle harmonogramu. Takřka osmikilometrová část dálnice D55 Olomouc – Kokory zahrnuje celkem osm mostů včetně ekoduktu pro pohyb...
„Stavba jde velmi dobře dopředu, i když jsou tam hodně složité objekty. Minulá zima byla klimaticky vstřícná vůči stavbě, uvidíme, jaká bude letošní. V každém případě už velmi intenzivně jednáme se zhotovitelem o akceleraci stavby. Už teď nám průběh napovídá, že je technicky možné dát úsek do provozu už na konci příštího roku, nikoliv v březnu 2026, jak je stanoveno podle harmonogramu. Zcela přirozeně je to záležitost i finančních podmínek, předpokládám, že v průběhu prosince nebo ledna budeme moct informovat o podpisu dodatku smlouvy, ze kterého bude vyplývat, že bychom D1 u Přerova pouštěli do provozu v závěru příštího roku. Tento cíl máme,“ komentoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.