Mohelnici a obcí Libivá na Šumpersku se v budoucnu vyhnou řidiči směřující na sever Olomouckého kraje a do Jeseníků. Pro obchvat Libivé se silničářům již podařilo vykoupit téměř polovinu pozemků a požádali o stavební povolení. Stavba začne v roce 2027.
"Přípravy stavby silnice I/44 Mohelnice–Vlachov pokračují aktuálním majetkoprávním vypořádáním, vykoupeno je 46 procent pozemků v trvalém záboru stavby. Máme podány všechny potřebné žádosti o stavební povolení a po jeho kompletním vyřízení následně nastoupí výběr zhotovitele," potvrdil Miroslav Mazal z olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Se zahájením stavby ŘSD počítá v roce 2027, dokončení je plánované o dva roky později. Tři a půl kilometru nové dálnice přijde na 746 milionů korun bez DPH.
Nová komunikace urychlí cestu na páteřní trase v Olomouckém kraji směrem na sever regionu a do Jeseníků a představuje propojující článek s připravovanou dálnicí D35 do Čech. Silnice se zcela vyhne obci Libivá i průtahu Mohelnicí, a urychlí tak dopravu v celé lokalitě.
Středa, 6. listopadu 2024, 14:49
Dlouhodobý proces přípravy vybudování dálnice D35 od Mohelnice do východních Čech postoupil do fáze posuzování pěti přihlášených investorů, kteří mají zájem více než 35 kilometrů klíčové komunikace postavit ve spolupráci se státem. Ministerstvo...
Pomalu se posunuje také samotná stavba D35 z Mohelnice do východních Čech. Pětatřicet kilometrů dlouhý úsek do Starého Města a Opatovce bude pro stát stavět soukromý investor v rámci projektu PPP. Přípravy nyní postoupily do fáze posuzování pěti přihlášených investorů. Zahájení obřího projektu ŘSD předpokládá již v roce 2026.
Podle zástupců ministerstva dopravy se do zadávacího řízení na výstavbu dvou úseků dálnice D35 přihlásili renomovaní světoví hráči na poli PPP projektů, přičemž v jednotlivých konsorciích jsou zastoupené významné české i zahraniční stavební firmy, stejně jako renomované mezinárodní investiční fondy.
Financování formou PPP projektu stát zvolil u chystaných částí D35 Opatovec – Staré Město v délce 16,6 kilometru a také navazující více než osmnáctikilometrové trasy Staré Město – Mohelnice. "Vybraný koncesionář bude rovněž zodpovědný za provoz a údržbu úseků mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 kilometrů, které jsou, respektive budou stavebně realizovány mimo model PPP," sdělil mluvčí resortu dopravy František Jemelka.
Náklady jsou kolem 35 miliard korun, provoz na D35 by měl být zahájen v roce 2029.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.