Bezpečnějšího řešení se po mnoha letech dočkala křižovatka v rušné části Olomouce přezdívaná u vodojemu, kde poměrně často docházelo k dopravním nehodám zejména při nedání přednosti. Při rekonstrukci silnic v oblasti vznikla světelná křižovatka, s prvotním nastavením ale řidiči nejsou spokojení – v místě se začaly tvořit kolony.
Křížení silnic v ulicích Hraniční, I. P. Pavlova a Okružní bylo dlouhodobě problematickou lokalitou a to zejména pro řidiče, kteří chtěli na frekventovanou hlavní komunikaci vyjet z vedlejších ulic.
Hlavní silnice vede v křižovatce po ulicích Hraniční a Okružní, v době dopravní špičky je výjezd z vedlejší ulice I. P. Pavlova pro některé řidiče komplikovaný. „Jezdí tam i spousta lidí odjinud, kteří míří do nemocnice. To místo vyžaduje opravdu dobré řidičské dovednosti, na průjezd tam někdy skutečně není moc času,“ komentoval před časem krajský koordinátor BESIPu Miroslav Charouz.
Úterý, 31. května 2022, 18:43
Při dopravní nehodě na Okružní ulici v Olomouci se v minulém týdnu vážně poranila devětasedmdesátiletá cestující v autobuse městské hromadné dopravy. Po havárii odvezla ženu sanitka do nemocnice, zraněním však po několika dnech podlehla. Policisté...
Město nechalo křižovatku upravit a osadit semafory v průběhu investiční akce Hraniční – koordinovaný tah, SSZ. Ta se věnovala i modernizaci dalších křižovatek na rušné spojnici v městské části Nová Ulice.
Stavební práce probíhaly od léta a v lednu míří do finální fáze. Nyní se tak dostaly do provozu i nové semafory na křižovatce u vodojemu. „Tím jsme dokončili koordinovaný tah Brněnská-Hraniční. Provoz tak bude plynulejší a příjezd z vedlejší bezpečnější,“ uvedl na sociálních sítích náměstek olomouckého primátora pro oblast investic Miloslav Tichý (ANO).
Plynulost koordinované soustavy křižovatek se zatím nemůže kvůli zkušebnímu režimu nastavení semaforů projevit, právě před křižovatkou u vodojemu se především ve směru od Tabulového Vrchu i v pátek odpoledne tvořily kolony vozidel čekajících na zelenou. Někteří řidiči na facebookových skupinách lamentovali nad novým řešením, další na změnu nahlížejí spíše skepticky. „No, bohužel se stalo to, co jsme mnozí předpokládali. Provoz není plynulejší, ale naopak, tvoří se kolony jak od křižovatky nahoru na Okružní, tak i dolů. Problém se měl řešit okružní křižovatkou, semafory jsou krokem zpět,“ přemítal pod příspěvkem o zprovoznění semaforů Pavel Ryšlink. „Teď to moc plynulé není… Porodní bolesti,“ hodnotila pak v komentářích Hana.
Adekvátně rozměrný kruhový objezd, přes který by přejely i kloubové autobusy, ale podle zástupců olomoucké radnice nelze v lokalitě umístit. Situaci by mělo zlepšit nové vyladění zelené vlny na křižovatkách. „Semafory teď běží ve zkušebním provozu a s pracovně nastaveným signálním plánem. Křižovatky spolu zatím nekomunikují. Do doby, než začnou jezdit i tramvaje, by měl běžet zkušební provoz, během kterého si křižovatky načtou vstupní informace o intenzitě dopravy. Po spuštění tramvajového provozu potom ještě nějakou dobu tento stav potrvá, aby se nasbíraly informace i k tramvajím. Na základě těchto informací potom může být nastaven koordinovaný tah,“ přiblížila mluvčí olomouckého magistrátu Jana Doleželová. Na Nové Ulici totiž nadále probíhají práce i na související zakázce Dopravního podniku města Olomouce, který modernizuje rozsáhlý úsek tramvajové trati. Tato investice má být hotová ve druhé polovině února. Dokončení hlavní části městské investiční akce na Hraniční se podle mluvčí předpokládá do konce příštího týdne, na jaře by pak mělo dojít ještě k výsadbě zeleně a dalším drobnějším úpravám.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.