Postupné dodání devíti nových tramvají Evo1/o pro přepravu cestujících v Olomouci znamená také vyřazení devíti starších vozů. Dopravní podnik města Olomouce přiblížil, že ve městě už nebudou jezdit čtyři tramvaje Astra a pět typu T3 R.P. Kromě stáří vozidel se přihlíží například také ke komplikacím spojeným s nedostupností náhradních dílů.
Olomoucký dopravní podnik disponuje více než sedmi desítkami tramvají, z toho tři jsou historické a cestující vozí jen při speciálních příležitostech. Po náročném procesu příprav se začal na přelomu roku uskutečňovat projekt obnovy vozového parku, s pořízením devíti nových tramvají Evo1/o se pojí také vyřazení devíti tramvají, které už olomoucké ulice brázdily delší dobu. „Dopravní podnik postupně vyřazuje staré tramvaje, aby uvolnil místo novým, které postupně přicházejí. Vyřazování probíhá systémem kus za kus, což bylo jednou z podmínek pro získání dotací na jejich pořízení,“ uvedla na sociálních sítích mluvčí Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) Anna Sýkorová.
Středa, 29. ledna 2025, 14:57
Nejmodernější typ tramvaje EVO1/o začne za několik dní vozit první cestující v Olomouci. Do hanácké metropole dorazil vůz v závěru minulého roku, před využitím pro veřejnost musí proběhnout nezbytné technické zkoušky. Tramvaj s řadou nových...
Postupně tak z provozu zmizí kompletní čtveřice přes pětadvacet let starých tramvají Škoda Inekon Astra a pět ještě letitějších vozů T3 RP, kterých má ale DPMO takřka 20 kusů. „Na Astry už není dodávka náhradních dílů jednoduchá, některé by navíc měly jít do nákladné generální opravy. Takže je určitě obnovovat nebudeme,“ komentoval předseda představenstva DPMO Jaroslav Michalík. Mluvčí Sýkorová doplnila, že legendární vozy T3 dosluhují kvůli stáří a technickému opotřebení.
Pořízení devíti tramvají Evo1/o vyšlo na 315 milionů korun, 81 procent nákladů pokryje dotační podpora. Jedna z tramvají s evidenčním číslem 125 již v Olomouci jezdí, další by měla dorazit v průběhu února a od března se po splnění podmínek a zkoušek počítá s nasazením do běžného provozu. V soupravě pak dvojice obousměrných a oboustranných tramvají začne jezdit na linkách 3 nebo 5, které obsluhují také městské části Nové Sady a Povel, kde na konečné chybí točna.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.