Pro modernizaci dalšího úseku trati mezi Přerovem a Brnem začala hledat Správa železnic zhotovitelskou firmu. Zakázka v maximální hodnotě 11,1 miliardy korun zahrnuje rekonstrukci 17 kilometrů železnice mezi Kojetínem a Přerovem včetně přidání druhé koleje, dále také opravu dvou nádraží a vybudování bezpečnějších křížení trati a silnic. Po nové rychlotrati budou moct vlaky jezdit rychlostí až 200 kilometrů v hodině, stavbu by státní organizace chtěla zahájit letos, hotovo má být za další tři roky.
Mezi Přerovem a Kojetínem je nyní jedna kolej, po které jezdí vlaky rychlostí nejvýše 100 kilometrů za hodinu. „Rekonstrukce traťového úseku mezi Kojetínem a Přerovem je součástí výstavby rychlotrati z Brna do Přerova. Jejím výsledkem bude plně dvoukolejná železnice pro rychlost 200 kilometrů za hodinu, což se projeví na výrazném zkrácení doby cestování. Na jízdu vlaků bude dohlížet evropský zabezpečovací systém ETCS,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Součástí projektu je rekonstrukce železničních stanic Kojetín a Chropyně, ve kterých budou postaveny nové nádražní budovy a parkoviště. Příchod na nástupiště zajistí bezbariérové podchody.
Středa, 2. října 2024, 15:22
Příprava rozsáhlé modernizace železniční trati mezi Přerovem a Brnem postoupila do jedné z finálních fází, Správa železnic začala hledat zhotovitelskou firmu, která provede stavebně-technické úpravy v hodnotě až 7,7 miliardy korun v úseku mezi...
Místo dosavadní železniční stanice Věžky vznikne stejnojmenná zastávka. „Případné přejíždění mezi traťovými kolejemi umožní nová odbočka, která se bude nacházet u obce Bochoř,“ zmínil Gavenda. V úseku mezi Kojetínem a Přerovem bude zrušeno všech 14 železničních přejezdů. „Nahradí je nadjezdy a podjezdy. Koryto řeky Moravy v Kojetíně překlene nový most dlouhý 120 metrů,“ dodal mluvčí.
SŽ letos chce zahájit první dvě části rychlotrati z Brna do Přerova. Nejdříve začnou stavební práce mezi Nezamyslicemi a Kojetínem, na tento desetikilometrový úsek SŽ od loňska vybírá stavební firmu. Modernizace této části trati má stát 7,7 miliardy korun. Přestavba prvního úseku má skončit také v závěru roku 2028, kdy má být hotový i navazující úsek mezi Kojetínem a Přerovem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.