Příprava rozsáhlé modernizace železniční trati mezi Přerovem a Brnem postoupila do jedné z finálních fází, Správa železnic začala hledat zhotovitelskou firmu, která provede stavebně-technické úpravy v hodnotě až 7,7 miliardy korun v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. V plánu je doplnění druhé koleje, rušení přejezdů, výstavba nových zastávek a také vybudování více než 700 metrů dlouhého tunelu.
Do několika částí je rozdělená modernizace železnice mezi Brnem a Přerovem, důležitá spojnice jižní a severní Moravy se připravuje na přestavbu, která navýší kapacitu trati a umožní vlakům jet rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Od poloviny roku 2025 počítá Správa železnic (SŽ) s rekonstrukcí úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem v Olomouckém kraji. Práce by měly trvat do konce roku 2028.
„Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů, díky vybudování rozsáhlých přeložek se na něm zvýší rychlost na 200 km/h. Nejvýznamnějším stavebním prvkem bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů, který povede pod kopcem Kozlov. Projekt dále zahrnuje výstavbu osmi nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů,“ přiblížila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Úterý, 3. září 2024, 10:56
Město Přerov pokračuje v jednání s ministerstvem dopravy a Správou železnic o budoucí podobě vysokorychlostní trati v blízkosti města. Jedním z palčivých míst je oblast Čekyňského kopce, kudy by podle dosud zvažovaných variant měla vést trať...
V Němčicích nad Hanou dojde ke zrušení stanice, nahradí ji nová zastávka, která bude jednou ze dvou vybudovaných v rámci rekonstrukce úseku. „Obě zastávky získají stání pro auta a cyklostojany. V případě provozních mimořádností bude možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku,“ doplnila mluvčí státní organizace.
Projekt počítá i se zrušením dvou přejezdů. „V Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě,“ uvádí zástupci SŽ s tím, že na trati se počítá i s instalací evropského zabezpečovacího zařízení ETCS a rádiového systému GSM-R.
Rekonstrukce železniční trati z Přerova do Nezamyslic je rozdělena do dvou úseků. Prvním je desetikilometrová část z Nezamyslic do Kojetína, na kterou naváže modernizace 17 kilometrů dlouhá část z Kojetína do Přerova. Rekonstrukce tohoto úseku má stát 10,4 miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nezamyslice - Kojetín cca 10km vzdušnou čarou. 3 roky rekonstrukce a sotva se vlak rozjede na hen tu dvoustovku, aby začal brzdit. To je tedy fakt zlepšení, ale nemusí pršet, stačí když kape ( někomu provize )