Počasí dnes13 °C, zítra12 °C
Neděle 13. října 2024  |  Svátek má Renáta
Bez reklam

Trať mezi Kojetínem a Nezamyslicemi čeká tříletá přestavba. Umožní jízdu až dvoustovkou

Příprava rozsáhlé modernizace železniční trati mezi Přerovem a Brnem postoupila do jedné z finálních fází, Správa železnic začala hledat zhotovitelskou firmu, která provede stavebně-technické úpravy v hodnotě až 7,7 miliardy korun v úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. V plánu je doplnění druhé koleje, rušení přejezdů, výstavba nových zastávek a také vybudování více než 700 metrů dlouhého tunelu.

Do několika částí je rozdělená modernizace železnice mezi Brnem a Přerovem, důležitá spojnice jižní a severní Moravy se připravuje na přestavbu, která navýší kapacitu trati a umožní vlakům jet rychlostí až 200 kilometrů v hodině. Od poloviny roku 2025 počítá Správa železnic (SŽ) s rekonstrukcí úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem v Olomouckém kraji. Práce by měly trvat do konce roku 2028.

„Rekonstruovaný úsek měří přibližně deset kilometrů, díky vybudování rozsáhlých přeložek se na něm zvýší rychlost na 200 km/h. Nejvýznamnějším stavebním prvkem bude nový Němčický tunel dlouhý 744 metrů, který povede pod kopcem Kozlov. Projekt dále zahrnuje výstavbu osmi nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů,“ přiblížila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Přerov bojuje o vysokorychlostní trať v tunelu. Úpravu projektu projednávali zástupci města s ministrem

Město Přerov pokračuje v jednání s ministerstvem dopravy a Správou železnic o budoucí podobě vysokorychlostní trati v blízkosti města. Jedním z palčivých míst je oblast Čekyňského kopce, kudy by podle dosud zvažovaných variant měla vést trať...

V Němčicích nad Hanou dojde ke zrušení stanice, nahradí ji nová zastávka, která bude jednou ze dvou vybudovaných v rámci rekonstrukce úseku. „Obě zastávky získají stání pro auta a cyklostojany. V případě provozních mimořádností bude možné přejet z jedné koleje na druhou v nové odbočce Hruška, která se bude nacházet v polovině modernizovaného úseku,“ doplnila mluvčí státní organizace.

Projekt počítá i se zrušením dvou přejezdů. „V Němčicích díky přeložení železniční tratě do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy, které jsou v kolizi s novým vedením železniční tratě,“ uvádí zástupci SŽ s tím, že na trati se počítá i s instalací evropského zabezpečovacího zařízení ETCS a rádiového systému GSM-R.

Rekonstrukce železniční trati z Přerova do Nezamyslic je rozdělena do dvou úseků. Prvním je desetikilometrová část z Nezamyslic do Kojetína, na kterou naváže modernizace 17 kilometrů dlouhá část z Kojetína do Přerova. Rekonstrukce tohoto úseku má stát 10,4 miliardy korun.

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto poskytla Správa železnic

Štítky modernizace, oprava, trať, rekonstrukce, železnice, Správa železnic, , Brno, Přerov, Kojetín, Nezamyslice, Správa železnic, Olomouc, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Karel Procházka

Nezamyslice - Kojetín cca 10km vzdušnou čarou. 3 roky rekonstrukce a sotva se vlak rozjede na hen tu dvoustovku, aby začal brzdit. To je tedy fakt zlepšení, ale nemusí pršet, stačí když kape ( někomu provize )

Středa, 2. října 2024, 18:29Odpovědět

Trať mezi Kojetínem a Nezamyslicemi čeká tříletá přestavba. Umožní jízdu až dvoustovkou  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.