Automobil městské policie, který v Olomouci skenuje poznávací značky vozů a zjišťuju, zda řidiči parkují správně, odhalil za rok provozu dvacet tisíc přestupků. To je o 16 tisíc více, než měli pochůzkáři, nárůst tak činí přes 400 procent.
"Díky skenovacímu automobilu jsme u motoristické veřejnosti dosáhli vyšší respektovanosti zpoplatněných zón," je přesvědčen ředitel olomouckých strážníků Pavel Skalický. Za jediný rok auto s kamerami a speciálním softwarem proskenuje až 220 tisíc registračních značek zaparkovaných aut. Získaná data procházejí na městské policii kontrolou a poté odcházejí správnímu orgánu k řešení a udělení pokuty.
Největší změnu evidují strážníci u nepovoleného vjezdu nebo stání mimo parkoviště. Nárůst činí až 120 procent, což je o tři tisíce více případů než v předchozím roce. Podobné je to u nepovoleného stání nebo zastavení. "Jako příklad můžeme uvést stání v křižovatce, v blízkosti přechodu pro chodce, na mostě, chodníku, zeleni, stání ve vjezdu, na vyhrazeném parkovišti nebo v místech, kde mělo probíhat blokové čištění," popsal mluvčí olomouckých strážníků Petr Čunderle.
Pátek, 14. února 2025, 14:14
Olomoucká radnice schválila další zóny, ve kterých by se měly objevit zákazové značky omezující odstavování automobilů s hmotností nad 2,1 tuny. Aktuální úprava se bude týkat oblastí v městských částech Povel a Nové Sady. Město prověřovalo i možnost...
Městské policii díky skenovacímu autu ubylo také administrativy, takže strážníci mohou být více v terénu. Tomu odpovídá i počet odhalených přestupků. "Strážníci se nyní mohou více věnovat dalším oblastem statické i dynamické dopravní problematiky," potvrdil ředitel Skalický.
V loňském roce tak strážníci v Olomouci často měřili rychlost ve městě. Při 510 bezpečnostních akcích zaznamenali nárůst v počtu přestupků o 85 procent, což představuje 1800 případů. Jde asi o polovinu všech měřených vozidel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To je radost být majitelem auta! Cáluje za kde co a s pravidelným navyšováním. A ze zlovůle EU jsou ta auta ještě zmrzačená. Město říká jak je pro lidi, ale že by odpovídajícím způsobem rozšiřovala parkoviště není vidět. Naopak někde je i omezují aby lidé museli do "spřátelených" parkovacích domů. Při tom před státními a městskými úřady bývají opulentní "náměstí". Zrovna tam by parkoviště mohla být, nejedná se o obytné stavby. A to jsou i volné mnohé zanedbané plochy v Olomouci, kde by parkoviště klidně mohla také být.